پایان نامه ها و مقالات

دانلود فایل پایان نامه ایالات متحده آمریکا

دانلود پایان نامه

8698,art, 4 .
در میان موافقت نامه های نوع سوم ، دو فرمولاسیون متفاوت خیلی رایج و مشترک هستند.مشترک ترین و مشابه ترین فرمول به این نحو است که مفاد کنوانسیون حاضر به هیچ نحو وضعیت حقوقی افرادی را که با موضوع تابعیت مرتبط هستند تحت تاثیر قرار نخواهد داد124. این به چه معنی است؟یک تفسیر می تواند لفظی باشد یعنی اینکه کنوانسیون مشخصاً در خصوص موضوع سلب تابعیت صحبت نمی کند. برطبق این تفسیر هر دولت عضو معاهده می تواند با صلاحدید خود تصمیم بگیرد که آیا تابعیت افراد دارای تابعیت مضاعف که به معافیت معاهده ای از خدمت سربازی اصرار می کنند را می خواهد سلب کند.تفسیر دوم دقیقاً برعکس است.استفاده یک فرد از معافیت معاهده ای برای اجتناب از انجام خدمت سربازی در یکی از دولتهای متبوعش وضعیت حقوقی وی را در موضوع تابعیت تحت تاثیر قرار نمی دهد.برطبق این تفسیر دولتهای طرف قرارداد توافق کردند که تحت یک چنین شرایطی سلب تابعیت نکنند.
جالب اینکه یکی از موافقت نامه هایی که این بیان و گویش رااستفاده کرده موافقت نامه 1982 بین فرانسه و تونس منعقد شده بود125.ماده 7 ” با مفادی از این کنوانسیون شروع می شود که به هیچ نحوی (حقوق اقامت یا حقوق کار را) بحث تابعیت را متاثر نمی کند ، “اما اضافه می کند که” انحصاراً کدام یک از این معاهدات ، با توجه به ملیت فرانسوی ،از طریق قوانین فرانسه و با توجه به ملیت و تابعیت تونسی ،از طریق قوانین تونسی، همچنان حاکم هستند “.
قسمت دوم این ماده یاد شده این را مشخص می کند که تصمیم برای سلب تابعیت برای تک تک دولتها باقی مانده است وفقط برای آنها معنا دارد. با این پیش فرض که تهیه کنندگان این پیش نویس قصد نداشتند که این جمله از نظر محتوایی دچار تضاد و تعارض بشود، اما قسمت اولیه ی ماده ی نقل شده می بایستی به نحوی تفسیر شود که به معنای این باشد که کنوانسیون به خودی خود تابعیت را تحت تاثیر قرار نمی دهد. اینکه آیا چنین دیدگاهی نتیجه می دهد که آن زبان به معنای بیان مشابه در معاهدات آمده که در آن معاهدات تنها ایستاده، کاملاً واضح و مشخص نیست. به نظر می رسد این طور نباشد بخاطر اینکه یک تفاوت ظاهراً چشمگیر ولی جزئی در فرمولهای شفاهی بکار گرفته شده توسط سری دیگر ازمعاهدات بین المللی وجود دارد.
____________________________________________
124) No.737, art, 5; No. 3516, art, 7; No, 3786, art, 9; No. 5004, art. 9; No. 5195, art. 8; No. 6163, art. 3; No. 6428, art. 8; No. 6554, art. 3; No. 7000, art. 4; No. 10709, art. 12; No. 16191, art. 12; No. 23004, art. 3.
125) No. 22415 .
این سری دیگر از معاهدات که از جمله شامل ماده 6 کنوانسیون 1963 می شود مقرر می کند که انتخابهای مختلفی برای افراد برخوردار از تابعیت مضاعف برای ایفای خدمت نظام وظیفه در دولتهایی به غیر از دولتهایی که محل اقامت دائمشان است وجود دارد. سپس بند 6 ماده 6 اضافه می کند که : ” کاربرد اعمال این ماده تحت هیچ عنوان، تابعیت افراد ذی نفع را به خطر نمی اندازد “. با اضافه کردن عبارت ” کاربرد ” به جای این گفته که کنوانسیون خود تعصب خاصی نسبت به تابعیت ندارد، تهیه کنندگان این پیش نویس ظاهراً یک تصمیم آگاهانه ای گرفتند که از پروتکل لاهه 1930 خارج شوند. جمله پردازی و بیان این کنوانسیون این است که یک فرد،تابعیت خودش را صرفاً با استناد به انتخابهای انجام گرفته برای خدمت نظام وظیفه سربازی که ماده 6 این کنوانسیون معین کرده از دست نمی دهند.کنوانسیون 1997 اساساً مشابه کنوانسیون 1930 است. بند {ج } پاراگراف 1 ماده 7 این موافقت نامه به طور کلی سلب تابعیت افرادی را که در نیروهای مسلح دولتهای خارجی خدمت می کنند مجاز می دارد، اما بند { و } پاراگراف 3 ماده 21 همچنین شرط زیر را اضافه می کند ، که به افراد دارای تابعیت مضاعف محدود است : ” کاربرد اعمال این ماده به هیچ نحو بر تابعیت افراد مرتبط تاثیری نخواهد گذاشت “. حداقل یک معاهده ی دو جانبه از زبان مشابهی استفاده می کند126.
رویه های واحد دولتها در این زمینه با هم متفاوت است. در ایالات متحده آمریکا بااستثنای منفرد باطل کردن تابعیت هایی که از طریق اشتباه کسب شده اند127،قانون اساسی آمریکا به طور کلی سلب تابعیت را ممنوع می کند، از این لحاظ که در این پژوهش به آن پرداخته شده به این معنی که حذف یک جانبه تابعیت توسط دولت برخلاف اراده ی شهروند ممنوع است. اگر یک تبعه ایالات متحده آمریکا به طور داوطلبانه در یک ارتش خارجی به عنوان افسر ارتش خدمت کرده یا در حالی که آن دولت خارجی مشغول اعمال خصومت بر علیه ایالات متحده آمریکاست و آن فرد با این نیت خاص که تابعیت آمریکائی را واگذار کند، این کار را انجام می دهد در آن صورت نتیجه آن اخراج از تابعیت آمریکاست128. به جز یک چنین مواردی که در آن این نیت وجود دارد معمولاً تابعیت از دست داده نمی شود. قانون اساسی کشور السالوادور هم سلب تابعیت را مجاز می داند اما فقط بر اساس برخی دلائل متقنی که ذکر شده ی ماست و همچنین خدمت در یک ارتش خارجی یکی از این دلایل فهرست شده در قانون اساسی می تواند باشد129.
__________________

126) No. 6468, art. 10.
127) 8 U.S.C. article 1451.
128) 8 U.S.C. article 1481(a)(3).
129) Constitucion Politica de la Republica de el Salvador, art. 75, http://www.georgetown.edu/pdba/ Constitution/ElSal/elsalvador.html.


برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  40y.ir  مراجعه نمایید
رشته حقوق همه گرایش ها : عمومی ، جزا و جرم شناسی ، بین الملل،خصوصی…

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

در مقابل قوانین سایر کشور ها سلب تابعیت را به خاطر خدمت در ارتش خارجی تحت شرایط متفاوتی اجازه می دهند. قانون اساسی مکزیک زمانی که فردی به صورت داوطلبانه به یک دولت خارجی بدون اجازه از مقامات مربوطه دولت مکزیک خدمات رسمی می دهد ، از دست دادن تابعیت را تجویز می کند 130 . اگرچه خدمت در ارتش به روشنی یک خدمت رسمی را تشکیل می دهد، اما شرط تعیین کننده ” داوطلبانه بودن ” به این معنا است که منظور خدمت نظام وظیفه اجباری است. برای مثال، ب

دیدگاهتان را بنویسید