دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 تدوین و الویت بندی استراتژی های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور مورد مطالعه شهر بوکان

) برنامه ریزی گردشگری

برنامه ریزی عبارتست از فرایند تصمیم­گیری که آینده مقصد، جاذبه­ها و خدمات گردشگری را اظهار می­کند (گان[1]، 22:1988). هدف از برنامه ریزی گردشگری ایجاد بستر مناسب جهت عرضه محصولات و فعالیت­هایی با کیفیت برای گردشگران می باشد. محصولات گردشگری؛ فعالیت­ها و خدماتی می باشد که توسط بخش خصوصی و عمومی ارائه می­گردد. این اجزاء گردشگری به عنوان عوامل اساسی در توسعه و برنامه ریزی گردشگری تلقی می­گردد و دسترسی به اطلاعات جامع در مورد این اجزاء جهت مدیریت و برنامه ریزی و جهت­دهی لازم به توسعه محصولات و خدمات گردشگری مقصد لازم است (ازهری،1391).

1-2-2) اهداف برنامه ریزی گردشگری

در دوره­های گذشته هدف کلیدی برنامه ریزی استراتژیک، حصول اطمینان از ایجاد تجارب دلنشین و رضایت­بخش برای گردشگران بوده و همچنین برنامه ریزی ابزاری جهت ارتقای سطح زندگی ساکنین مقصد گردشگری محسوب می­گردید (ماتیسون و وال[2]،186:1982). ویلیامز[3] (1998) مجموعه­ای از اهداف کلی را برای برنامه ریزی گردشگری ارائه داد که عبارت بود از:

شکل­دهی و کنترل الگوهای فیزیکی توسعه؛

حفاظت و نگهداری از منابع کمیاب؛

ایجاد چارچوب جهت ارتقا و بازاریابی مقصدها؛

ایجاد مکانیزمی ساختاریافته برای تسهیلات گردشگری در سرتاسر یک منطقۀ جغرافیایی؛

اقدامات و مداخلات قطعی جهت حفاظت از منابع و بیشینه­سازی منافع برای جوامع محلی جهت دست­یابی به پایداری (معمولاً از طریق توسعۀ گردشگری یا طرح­های مدیریتی) و

توزیع مجدد منافع حاصل از توسعۀ گردشگری.

2-2-2) اهمیت برنامه ریزی گردشگری

برنامه ریزی گردشگری در کلیه سطوح برای دست­یابی به توسعه و مدیریت موفق آن امری اساسی می باشد. تجربه بسیاری از نواحی گردشگری در جهان این امر را به اثبات رسانده می باشد که در بلند­مدت روش برنامه ریزی برای توسعه گردشگری می­تواند بدون ایجاد معضلات عمده منافعی را در برداشته و به حفظ رضایت بازار منجر گردد (سازمان جهانی جهانگردی،11:1379). برنامه ریزی گردشگری همچنان که اینسکیپ تصریح می­کند به علت های زیر برای یک مقصد ضروری می­باشد (اینسکیپ[4]، 17:1991-16).

[1] Gunn

[2] Mathison & Wall

[3] Wiliams

[4] Inskeep

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

) اهداف اصلی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  1. شناسایی استراتژی­های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور
  2. الویت­بندی استراتژی­های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور

2-5-1) اهداف فرعی

  1. تعیین جایگاه شهر بوکان در مدل چرخه عمر باتلر؛
  2. شناسایی نقاط قوت و ضعف شهر بوکان در راستای ارتقای گردشگری؛
  3. شناسایی فرصت­ها و تهدیدهای شهر بوکان در راستای ارتقای گردشگری.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :تدوین و الویت بندی استراتژی های ارتقای گردشگری مقصدهای شهری نوظهور مورد مطالعه شهر بوکان  با فرمت ورد