شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 انتظارات گردشگران چینی و رضایت آنان پس از بازدید از ایران مورد مطالعه شهر اصفهان

اهمیت و مزایای رضایتمندی

راضی کردن مصرف کننده به سه دلیل دارای اهمیت می باشد که عبارتند از :

  • منجر به تبلیغات دهان به دهان مثبت محصول توسط گردشگر میان دوستان، بستگان و در نتیجه جذب مشتریان جدید می­گردد.
  • با ایجاد رضایتمندی در مشتریانی که برای اولین بار از محصول بهره گیری می­کنند، می­توان آنها را تبدیل به مشتریان وفادار نموده و در نتیجه منبع ثابتی از درآمد را بدون نیاز به صرف هزینه اضافی در بازاریابی ایجاد نمود.
  • رسیدگی به شکایات هزینه­بر، وقت­گیر و برای اعتبار ارائه دهندگان خدمات نامطلوب می باشد. همچنین، هزینه­های مستقیمی را که ناشی از پرداخت خسارت می­باشد تحمیل می­نماید (Huang & Sarigollu, 2007).

رضایت گردشگر مزایای زیادی را برای مقاصد گردشگری ایجاد می­کند و سطوح بالاتر از رضایت گردشگران منجر به وفاداری مشتریان می­گردد.

رضایت مشتری به عنوان یک عامل کلیدی در شکل گیری تمایل خرید آتی مشتریان به شمار می­رود. همچنین مشتریان راضی به احتمال از تجربه خوبشان نزد دیگران صحبت خواهند نمود؛ این امر به ویژه در فرهنگ­های شرقی که زندگی اجتماعی به گونه­ای شکل یافته می باشد که ارتباطات اجتماعی با دیگر افراد جامعه را بهبود بخشد، از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد (Javdaneh, 1387).

بیگن و همکاران (2009) در پژوهش خود متوجه شدند که تنوع طلبی، دلیل اصلی برای بازگشت گردشگران به یک مقصد در بازه زمانی کوتاه و رضایت مهمترین و قوی ترین دلیل برای بازگشت گردشگران به یک مقصد در بلند مدت می باشد. از این رو توسعه رضایت مشتری بایستی به عنوان یکی از کارکردهای سازمان­های مدیرت مقصد (DMS) و پیش نیازی برای توسعه راهبردهای اتخاذ شده پذیرفته گردد که در نهایت منجر به توسعه جذابیت و جایگاه رقابتی مقصد می­گردد. این آرمان وابسته به همکاری و کوشش عرضه کنندگان متعددی می باشد که اگرچه هدایت و همسوکردن کوشش­های آنها در بعد عرضه در راستای هدف مشترک افزایش رضایت مشتری، منطقی به نظر می­آید؛ اما دستیابی به آن در اقدام بسیار مشکل می باشد (Juergen Gnoth et al., 2009). مدیریت مقصد با کنترل منظم رضایت بازدیدکننده (بعد تقاضا) و بهبود عملکرد صنعت (بعد عرضه) در ارتباط می باشد. نیل به اهداف فوق، به شناخت و درک نیازهای بازدیدکنندگان و توسعه محصولات موثر در مقصد بستگی دارد (Yoon, 2002). همچنین، به مقصود افزایش قدرت رقابتمندی یک مقصد، بایستی فعالیت­های بازاریابی مشخص انجام گیرد که کاتلر و آرمسترانگ (2010) واژه “بازاریابی مکان” را برای آن بهره گیری می کنند. بازاریابی مکان شامل فعالیت­هایی می باشد که هدف از آن ایجاد، حفظ یا تغییر طرز تفکر یا رفتار نسبت به مکان­های خاص می باشد. در ارتباط با گردشگری نیز بازاریابی مکان بیش از هر چیز به چگونگی جلب گردشگران و بازدیدکنندگان به جاذبه­های مقصد تصریح دارد که بدین مقصود از شعارهای تبلیغاتی بهره گیری می­گردد. به گونه مثال تگزاس تبلیغ می­کند که ” خود یک کشور می باشد” (Kotler & Armstrang, 1389).

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  • توسعه بینش عمیق­تری نسبت به انتظارات گردشگران چینی.
  • تحلیل ابعاد انتظارات گردشگران در حین ورود.
  • تحلیل ابعاد رضایت گردشگران در حال خروج.
  • بالابردن سطح دانش موجود از انتظارات گردشگران چینی، و بهره گیری از آن در برنامه ریزی و بازاریابی.
  • شناسایی و اولویت­بندی مهم­ترین انتظارات گردشگران چینی در دو مرحله قبل و پس از سفر.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : انتظارات گردشگران چینی و رضایت آنان پس از بازدید از ایران مورد مطالعه شهر اصفهان  با فرمت ورد