۶۲ روش اثبات شده برای ایجاد اعتماد به نفس

راهکارهای ساده و مطمئن که برای  افزایش اعتماد به نفس باید بدانید

اعتماد به نفس ابزاری است که می توانید در زندگی روزمره خود، برای انجام کارهای جالب و سرگرم کننده از آن استفاده کنید. شما می توانید به وسیله آن بر ترس های تان غلبه کنید و توانایی انجام کارهایی که واقعا برایتان اهمیت دارد را در خود به وجود آورید. اما بسیاری از مردم نمی دانند که اعتماد به نفس آن ها درست مثل یک عضله کار می کند، یعنی بستگی به میزان تلاش و سطح عملکردشان دارد. یا به طور کامل اعتماد به نفس دارید و یا کاملا فاقد آن هستید.

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم در این مقاله می خواهیم ۶۲ راه ایجاد اعتماد به نفس را که به وسیله آن می توانید به موفقیت و رشد و توسعه فردی در زندگی دست پیدا کنید را به شما معرفی نماییم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

۱ – برای داشتن اعتماد به نفس یادگیری بسیار مفید است

در کلاس های مختلف ثبت نام کنید و لذت ببرید. هم چنین می توانید کتابی را که به موضوع آن علاقه دارید را مطالعه کنید. یادگیری، افق های جدید را رو به شما بازتر و ذهن تان را فعال تر می کند. و مطمئنا باعث ایجاد اعتماد به نفس در شما خواهد شد.

۲ – از همکلاسی یا بهترین دوست خود بپرسید چه کاری می توانید امروز برای آن ها انجام دهید

شما به راحتی می توانید به آن ها کمک کنید تا کاری را که دوست ندارند یا زمان کافی برای انجامش ندارد را برایشان انجام دهید. از طریق کمک به دیگران، در واقع به خودتان کمک کرده اید.

۳ – برای ایجاد اعتماد به نفس حتما ورزش کنید

اثرات فیزیکی که ورزش کردن بر بدن شما دارد، باعث ایجاد حسی مثبت می شود. مطالعات بی شماری نشان داده است که تمرینات منظم در سالن بدنسازی نه تنها باعث افزایش نشاط بلکه باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتری هم در شما می شود.

۴ – به اخبار و رویداد های اجتماعی توجه کنید و سعی کنید بیبنید چگونه می توانید برای دیگران مفید باشید

به جای این که با مسائل پیرامون خود عصبی رفتار کنید، تمرکز خود را روی چگونگی کمک به دیگران بگذارید. سعی کنید بدون هیچ چشم داشتی به دیگران کمک نمایید تا مشکلات شان را حل نمایند. به سادگی رویکرد خود را تغییر دهید و به کمک افرادی که می شناسید، بشتابید. با انجام این کار، به آرامش، اعتماد به نفس و شخصیتی خواهید رسید که مردم خواهان برقراری ارتباط با شما می شوند.

۵ – به چیزهایی که واقعا برای شما اهمیت دارد، فکر کنید

اگر چیزهایی که دوست دارید جزو زندگی شما نیستند، باید آن ها را وارد زندگی خود بکنید. مثلا ممکن است کارهای روزانه شما مثل آب خوردن آسان باشد، ولی شما از انجام آن لذت ببرید، پس به کار خود ادامه دهید. افراد مختلف کارهای متفاوتی را مانند نگارش مقاله، انجام مسابقات ورزشی و یا تعامل با همکاران را دوست دارند.

۶ – لیستی از چیزهایی که دوست ندارید را بنویسید و سپس از زندگی تان حذفشان کنید

لیستی از چیزهایی که دوست ندارید را بنویسید، سپس راه های حذف یا کاهش شان را مشخص کنید. من شخصا دوست دارم این کار را با قلم و کاغذ انجام دهم، زیرا احساس می کنم واقعی تر و قطعی تر است. همچنین برای شروع کار از یک ایده خوب استفاده کنید.

۷ – پیروزی های بزرگ و کوچک خود را جشن بگیرید

به پیروزی بزرگ یا کوچک و یا موفقیتی که تجربه کرده اید، نگاه کنید و خود را برای کسب آن تشویق کنید. به رسمیت شناختن موفقیت های خود روشی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس است.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پیامدهای اختلال پروپریوسپشن چیست

۸ – هنگامی که به یک مراسم بزرگ می روید، با افرادی که نمی شناسید نیز ارتباط برقرار کنید.

با کسی که نمی شناسید ارتباط برقرار کنید و صحبت نمایید. با این روش می توانید با افراد جدیدی آشنا شوید و دوستان خوبی پیدا کنید. شما می توانید آشنایی با افراد جدید را در محیط کاری خود نیز انجام دهید.

۹ – برای انجام یک کار روش های مختلفی را امتحان کنید

اغلب افراد هنگامی که نمی توانند کاری را انجام دهند آن را رها می کنند و از انجام آن صرف نظر می کنند. افراد زیادی نیز هنگامی که جوان هستند همین کار را می کنند. اما پس از گذشت چند سال برای انجام کاری تمام توان و استعدادهای خود را به کار می گیرند، و از روش های مختلف استفاده می کنند تا هرطور که شده آن را انجام دهند.

۱۰ – کاری که باعث شادی تان می شود را هر روز انجام دهید

این مورد بسیار آسان است. مثلا مدیر شما با ارسال یک ایمیل یا پیام تشکر از شما می تواند روز شما را پر انرژی تر کند و یا همسرتان با انجام کاری کوچک موجب خوشحالی شما می شود. پس زندگی را زیاد سخت نگیرید، ولی تمام تلاش خود را برای موفق شدن انجام دهید.

۱۱ – به دنبال انجام کارهایی باشید که شما را به فکر کردن وادار می کند

به دنبال انجام کارهای فکری باشید تا مغزتان فعال شود. در حال حاضر تصور کنید که بهترین دوست شما از شما درباره کاری مشورت می خواهد، فکر کنید که چه چیزی به او می گویید؟!

۱۲ – اگر از دختر یا پسری خوشتان می آید، این موضوع را با او مطرح کنید

اگر مجرد هستید و از دختر یا پسری خوشتان می آید، جلو بروید و به او بگویید. حتی اگر جواب منفی نیز بگیرید، اعتماد به نفس شما افزایش خواهد یافت، زیرا شما تصمیم گرفته اید و تلاش خود را انجام داده اید. بهترین چیزی که می تواند رخ دهد چیست؟ مطمئنا این که جواب مثبت بگیرید.

۱۳ – ذهن خود را با نوشتن یک لیست از ۲۰ چیز که باعث می شود احساس خوبی داشته باشید، تغذیه کنید

در واقع این لیست، لیست سپاس گزاری نام دارد. مواردی که موجب خوشحالی شما می شوند مانند شریک زندگی، بچه هایتان، والدین، حیوانات خانگی و غیره را در این لیست بگنجانید. ما توصیه می کنیم این فهرست را حداقل یک بار در ماه بنویسید. و مهم تر از همه این که اطمینان حاصل کنید که حداقل ۲۰ مورد را بنویسید.

۱۴ – برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران، نقش بازی نکنید

مهم نیست مردم چه فکری درباره شما می کنند. نقش بازی کردن را رها کنید و به خودتان فشار نیاورید. اکثر افراد نمی توانند این شرایط را تحمل کنند. کاری را که دوست دارید، انجام دهید. تفریحات و سرگرمی های مورد علاقه تان را انجام دهید و نگران قضاوت های دیگران نباشید. اگر شما بتوانید این رویه را در زندگی خود به کار بگیرید، از این که چگونه دیگران نسبت به شما واکنش مثبت خواهند داشت، شگفت زده خواهید شد.

۱۵ – هنگامی که فکر می کنید که به اندازه کافی خوب نیستید، یاد بگیرید که خودتان را درک کنید

یاد بگیرید هر وقت که احساس کردید کاری را نمی توانید انجام دهید و یا احساس کردید که به اندازه کافی خوب نیستید، خودتان را درک نمایید. در عوض توانایی ها و داشته هایتان را به خودتان یادآوری کنید. به هر چیزی که فکر کنید، همان اتفاق برایتان می افتد. پس برای ایجاد اعتماد به نفس در خودتان، ذهنی مثبت و پویا برای خود بسازید تا به رشد و توسعه فردی دست پیدا کنید.

ادامه در سایت آگاه باشیم