2 عادت بسیار بد غذایی که باید کنار بگذاریم | رژیم غذایی

2 عادت بسیار بد غذایی که باید کنار بذاریم 

خیلی از عادتای بد غذایی هستن که می تونن واسه ما مضر باشن اما بدیش اینه هممون با اون خو گرفتیم که بهتره اونا رو به شما معرفی کنیم. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و متخصص رژیم درمانی و تغذیه گفت: سرخ کردن و آبکش کردن برنج، 2 عادت بد غذایی در سفره ایرانیه که سلامت شهروندان رو به خطر انداخته؛ از این رو باید کوشید که اونا رو در سال 96 کنار گذاشت.

دکتر موسی صالحی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: بیشتر مردم به رفتارای نادرست در پخت غذا در سفره غذایی ایرونی که بیشترین آسیب رو به سلامتی خود و خونواده وارد میسازد، عادت کردن.ایشون اعلام کرد: مردم به این رفتارای غذایی بسیار خطرناک وابستگی ذهنی پیدا کردن و حاضر نیستن به هیچ قیمتی از اونا دست بردارن.

این متخصص رژیم درمانی گفت : مردم ایران واسه حفظ این رفتارای خطرناک و نابخردانه، حاضر هستن سلامتی خود و بچه هامون رو فدا کنن.: سرخ کردن غذا یکی از این رفتارای غلطه، خیلی از مردم فکر می کنن خوشمزه یعنی سرخ شده و تا غذایی سرخ نکنن راضی نمی شن.

صالحی اضافه کرد: در حالی که سرخ کردن یعنی نابود کردن غذا، تولید آکریل آمین و هیدرو سیکلیک آمین؛ سرخ کردن همه ارزش غذایی رو نابود می کنه و ترکیبات سرطان زا مناسب میذاره.ایشون گفت: سرخ کردن مصرف روغن رو در کشور بالا می بره، کشور ما مجبور می شه میلیونا تن روغن پالم وارد کنه، تف دادن تا اونجا که رنگ پیاز عوض نشه

و با ادویه هایی مثل گشنیز، آویشن، بابونه، رازیانه، دارچین و زیره غذا رو خوشمزه کردن مجازه و دست همه این شرکتای واردات روغن رو از دامن سلامتی مردم کوتاه می کنه.این متخصص رژیم درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: آب کش کردن برنج سفید دیگه عادت غذایی نادرست در سفره ایرانیه،

اول همه مواد مهم غذایی رو در آسیاب از برنج می گیرن و با ناباوری، واسه نابود کردن آخرین ذرات ویتامین برنج رو میجوشونن و آب کش می کنن.صالحی ادامه داد: به راستی مردمی که با سرخ کردن و آب کش کردن همه خاصیت غذا رو نابود می کنن، به سلامتی خود فکر می کنن؟

ایشون در جواب به این سوال که فرق پروتئین گیاهی و حیوونی و اندازه لازم اون واسه بدن هم گفت : بدن ما به پروتیین احتیاج نداره، بدن ما به 20 اسید آمینه نیاز داره. پروتئین حیوونی و گیاهی ماموریت رسوندن این 20 اسید به خون رو دارن؛ مخلوط غلات و حبوبات و مغزها و جوانه ها همه این 20 اسید آمینه رو به خون می رسونن.

این متخصص رژیم درمانی ادامه داد:اگه پروتئین گیاهی مانند غلات و حبوبات با هم خورده شن 20 اسید آمینه رو بدون کلسترول و بدون چربی مضر به خون می رسونن، اما پروتئین حیوونی همین 20 اسید آمینه رو با کلسترول و اسید چرب اشباع و آلودگیای انگلی و میکروبی به خون میرسونن.

  صالحی ادامه داد: اگه غذای چرب با ویتامینای گروه B همراه باشن تبدیل به انرژی می شه، اما اگه بدون ویتامینای B1، B2، B3 باشن به شکل چربی ذخیره می شن. اگه مغز بادام بخورین حتما به انرژی تبدیل می شه ولی اگه روغن بادام بخورین معلوم نیس به انرژی تبدیل شه،

چون معلوم نیس با وضع تغذیه بد هموطنان که نون و برنج سفید می خورن، ذخیره ویتامین B داشته باشن که بدن با به کار گیری ذخیره این ویتامین مولکولهای روغن رو به انرژی تبدیل کنه.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت باید روغن هیچ دانه ای رو نگیریم هر دانه ای واسه تبدیل روغن اون به انرژی نیازمند ویتامینه که در دانه روغن یافت نمیشه.

.

منبع :gahar.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *