2 فایده‌ی دیگر از امگا 3 | تغذیه سالم


امگا 3 از سفت شدن رگا که یکی از عوامل حملات قلبی است پیشگیری می کنه. از طرفی بین رژیم غذایی فقیر از امگا 3 و افسردگی و رفتارای عصبی رابطه هست.


امگا 3ا: دوست دار قلب

امگا 3 از سفت شدن رگا که یکی از عوامل حملات قلبیه پیشگیری می کنه.

این تحقیق که در British Journal of Nutrition منتشر شد نشون میده این اسیدهای چرب در پیشگیری از مریضیای قلبی عروقی بسیار به درد بخور و موثر هستن.

یافته های بررسیای این محققان نشون میده که امگا 3 در بهبود سرعت نبض و حفظ خاصیت ارتجاعی دیواره رگا نقش موثری دارن و به خاطر همین باعث نرمی و انعطاف پذیری رگا می شه.

محققان بر این عقیده ان مصرف روزانه دست کم 250 میلی گرم امگا 3 خطر مریضیای قلبی عروقی رو کم می کنه.

اثر امگا 3ا در مقابله با افسردگی

محققان دو تحقیق در مورد رابطه چربیای غذایی و علائم افسردگی انجام داده بودن که در تحقیق گذشته موفق به کشف اثرات به درد بخور امگا 3 در درمان افسردگی شدن.

محققان فرانسوی و اسپانیایی ثابت کردن که بین رژیم غذایی فقیر از امگا 3 و افسردگی و رفتارای عصبی رابطه ای هست.

محققان بر این عقیده ان مصرف روزانه دست کم 250 میلی گرم امگا 3 خطر مریضیای قلبی عروقی رو کم می کنه

اسیدهای چرب امگا 3 فقط از راه مواد غذایی جذب بدن می شه و بدن قادر به سنتز اون نیست. این اسیدهای چرب فت و فراوون در ماهیای چرب مثل ماهیای آزاد هست.

یافته های تحقیق نامبرده که روی موشای آزمایشگاهی انجام شد و در مجله Nature Neuroscience به چاپ رسید نشون دهنده اون هستش که کمبود امگا 3 به مشکلات رفتاری منجر می شه. البته محققان فکر می کنن که واسه اثبات هرچه بیشتر فرضیه ها به تحقیقات تکمیلی نیازمندن.

مترجم: فاطمه مهدی پور


منابع:

lanutrition

rfi

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *