راهنمای پیشرفته آزمایش سئو

سئو و دیجیتال مارکتینگ

هیچ انکاری وجود ندارد که اکنون وقتی بیشتر افراد می خواهند چیزی پیدا کنند ، بازتاب آنها این است که به دنبال آن بگردند. استفاده از تلفن برای تماس تلفنی و یا حتی توسل به استندهای قدیمی مانند کتابهای ضخیم تلفن “Yellow Pages” موارد گذشته است. چرا وقتی می توانید تلفن هوشمند خود را بیرون بیاورید و تایپ کنید و یا حتی به طور شفاهی یک سؤال بپرسید و از یک موتور جستجو مانند Google پاسخی فوری بگیرید؟

برای مشاغل ، شما تنها کسی نیستید که در اینترنت جستجو می کنید ، میلیون ها مشاغل دیگر در سراسر جهان. شما از داشتن یک مشاغل محلی کوچک که فقط در دسترس مردم یک شهر است برای دسترسی به هر کس در کره زمین استفاده کرده اید. بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که افراد می توانند شما را در یک بازار مجازی شلوغ پیدا کنند؟ با سئو!

اگر تازه وارد بهینه سازی موتور جستجو هستید یا می خواهید مهارت های خود را تازه کنید ، ما یک راهنمایی برای کمک به شما در به حداکثر رساندن پتانسیل سئو خود تهیه کرده ایم. اما در ابتدا ، بیایید به اصول اولیه بپردازیم.

چگونه موتورهای جستجو بهترین نتایج را شناسایی می کنند

قبل از شروع بهینه سازی وب سایت و سایر محتویات موتورهای جستجو ، به درک اساسی از عملکرد موتور جستجو نیاز دارید. Google به عنوان متداول ترین نمونه ، ۴۰،۰۰۰ جستجو در ثانیه را انجام می دهد. این کار را با انجام کارمندان انسان که انجام جستجوهای دستی را انجام می دهند ، پس چگونه Google مدیریت می کند؟

موتورهای جستجو از یک سیستم خودکار استفاده می کنند که به مجموعه ای بسیار پیچیده از فرمول های ریاضی وابسته به الگوریتم ها وابسته است. الگوریتم ها ، در ساده ترین سطح ، شرایط یا قوانینی هستند که پس از آن بر روی یکدیگر ساخته می شوند تا پیچیده تر شده و نتایج مطلوب را بدست آورند. در آغاز عصر اینترنت ، الگوریتم های جستجو بسیار ساده تر بودند و متأسفانه برای سوء استفاده یا سوء استفاده باز بود.

یک صفحه وب “خوب” ، در روز ، توسط الگوریتم ها تعریف شده است که بارها از کلمه کلیدی مربوطه استفاده می کند. بنابراین ، اگر یک وب سایت خدمات مالی پنج بار از کلمه “حسابداری” استفاده کرده است ، و وب سایت دیگری ده بار از آن استفاده کرده است ، وب سایت که بیشتر از آن استفاده کرده است “بهتر” تعریف شده و در نتایج جستجو از جایگاه بالاتری برخوردار است. متأسفانه ، این امر موجب شد تا برخی از افراد هزاران بار به سادگی کپی کردن یک کلمه و پر کردن آن در وب سایت خود را برای دریافت رتبه های بالاتر انجام دهند.

الگوریتم های جستجو امروز بسیار پیشرفته تر و پر کاربرد هستند. الگوریتمها دیگر برای تکنیکهای پر کردن کلمه کلیدی ساده سقوط نخواهند کرد. در واقع ، آنها واقعاً در شناسایی تلاشهای مصنوعی و خودکار کاملاً خوب هستند. الگوریتم ها به جستجوی شرایط جستجوگر می پردازند و آنها را با بسیاری از وب سایت های واجد شرایط مطابقت می دهند ، و سپس داده های کاربران دیگر را در آن سایت ها در نظر می گیرند. آیا جستجوگرهای قبلی می دانند که سایت پیشنهادی مفید است یا به سرعت گزاف گویی می کند؟ در کل ، یک موتور جستجو برای ارائه نتایج بهینه به جستجوگرها ، داده های زیادی را منعکس می کند.

سئو اسرارآمیز است ، اما درک آن غیرممکن نیست

بزرگترین چالش در یافتن راه هایی برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو این است که گوگل دقیقاً به کسی نمی گوید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نمی کند. در حالی که خود گوگل برخی از پیشنهادات در مورد چگونگی بهبود رتبه بندی جستجو را ارائه می دهد ، بخش های اصلی اطلاعات ، مانند الگوریتم های آنها و آنچه را که جستجو می کنید ، اسرار تجاری هستند که گوگل با کسی به اشتراک نمی گذارد. بنابراین ، در حالی که آنها توصیه های خوبی ، مانند “تمرکز بر محتوای با کیفیت” ارائه می دهند ، آنها دقیقاً به شما نمی گویند که چه متغیرهایی رتبه شما را بالا می برد یا پایین می آورد.

اینجاست که آزمایش انجام می شود! Google نه تنها جزئیات الگوریتم های SEO خود را فاش نمی کند بلکه الگوریتم های آنها را به طور مداوم بهبود و به روز می کند. بنابراین سئو یک “مسابقه تسلیحاتی” ثابت برای کشف روندهای جدید است که به نظر می رسد نتایج بهتری می دهد و سپس آن روندها را برای محتوای خود استفاده می کند. بنابراین آنچه در حال حاضر کار می کند ممکن است در سال آینده کار نکند ، و برای حفظ ارتباط و حفظ یا بهبود رتبه بندی جستجوی خود ، باید به جستجوی شیوه سئو خود بپردازید.

جمع آوری نتایج

برای افرادی که دارای لوکس بودن تیم های بازاریابی اختصاصی و کارمندان فناوری اطلاعات هستند ، می توانید وظایف SEO را به متخصصان خود اختصاص دهید و آنها را به آن واگذار کنید. اما اگر بودجه شرکت یا کارمندان واجد شرایط برای انجام این کار ندارید ، این بدان معنی نیست که شما هرگز نمی دانید که تلاشهای سئو شما چقدر مؤثر است. برای هر کسب و کار ، متوسط ​​، کوچک یا در غیر این صورت انجام آزمایش برای اثربخشی شیوه های SEO کاملاً امکان پذیر است. این فقط به تمایل به یادگیری و سرمایه گذاری در زمان مورد نیاز کاهش می یابد.

سرمایه گذاری

اگر می خواهید اثربخشی استراتژی های سئو خود را آزمایش کنید ، به انواع پروتکل و نتایج مورد علاقه خود نیاز دارید که به ابزارها و روش ها یا راهنماهای مناسب نیاز دارید.

نرم افزاری برای تست سئو

از آنجا کهآزمایش بهینه سازی موتور جستجو همه چیز در مقایسه نتایج شما با آنچه نشان می دهد در جستجوها است ، برای شروع آزمایش های خود به چند نوع نرم افزار مختلف نیاز دارید. بسته به اولویت و بودجه خود ، برخی از ابزارهای ضروری وجود دارد که باید بلافاصله با چند پیشنهاد اختیاری اضافه کنید.

کنسول جستجوی گوگل

بهترین چیز در مورد کنسول جستجوی گوگل که به عنوان گوگل Web Master Tools نیز شناخته می شود این است که این برنامه رایگان است! بنابراین شما هیچ بهانه ای برای عدم استفاده از این ابزار ضروری ندارید. فقط حساب خود را ایجاد کنید ، و به برخی از راهنماهای بسیار مفید دسترسی پیدا کرده اید. کنسول جستجو با نظارت بر وب سایت و محتوا خود ، عملکرد SEO ، اثربخشی ، خطاهای پیوند و سایر داده های عملیاتی آن را نشان می دهد. همه اینها اطلاعات اولیه خوبی است که برای هر تست که می خواهید انجام دهید به آن نیاز دارید.

عنکبوت جستجوگرها

ایجاد شده توسط Screaming Frog ، سئو Spider در دو نسخه ارائه می شود: نسخه رایگان “Lite” و اشتراک سالانه ۱۶۰ دلار قوی تر. در اصل یک هوش مجازی بهینه سازی SEO است. این وب سایت شما را اسکن می کند و به تفکیک محل کمبود شما می پردازد و مناطقی را که باید روی آن کار کنید. اگر نمی خواهید یک متخصص انسانی استخدام کنید تا به طور مداوم میزان آمادگی SEO وب سایت شما را ارزیابی کند ، سئو Spider یک جایگزین مناسب است.

استخدام

BuzzStream

بخش مهمی از سئو خوب پیوندهای خوب است. هرچه بیشتر با دیگران ارتباط برقرار کنید و هرچه به وب سایت دیگری پیوند دهید ، وب سایت شخصی شما با ارزش تر یا از نظر محتوا بیشتر رتبه بندی می شود. BuzzStream ابزاری عالی برای مدیریت لینک ها و پیوند شما است. این یک آزمایش رایگان ۱۴ روزه با گزینه خرید اشتراک ماهانه ۲۴ دلار است.

دلار

SEMrush سئو Toolkit

جعبه ابزار SEMrush سئو رایگان است و جنبه مهم دیگری از SEO را مورد استفاده قرار می دهد: استفاده از کلمات کلیدی. استفاده از کلمات کلیدی مناسب و دفعات استفاده یکی دیگر از عوامل مهم SEO است که همچنان سنگ بنای افزایش در رده ها است. اگر می خواهید مطمئن شوید که میزان استفاده و فرکانس کلمات کلیدی شما از نظر کیفیت مطلوبی است ، SEMrush ابزاری مناسب برای استفاده است.

تست تلاشهای سئوی شما

اگر به یک مشاور حرفه ای تکیه نمی کنید تا بتوانید تلاشهای سئو خود را به درستی انجام دهید ، مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

اول ، شما در حال تلاش برای فهم الگوریتم Google نیستید. تست در مورد “بازی سیستم” نیست ، بلکه این به معنای بهتر شدن نتایج است.

دوم ، شما در حال آزمایش هستید ، به این معنی است که ممکن است برخی از موفقیت ها و همچنین برخی از شکست ها را کسب کنید. اما همه این داده ها ، چه مثبت و چه منفی ، در نهایت به شما کمک می کنند تا در انتخاب تاکتیک های مناسب سئو برای شغل خود حرکت کنید.

بهترین راه برای انجام آزمایش SEO شامل داشتن وقت و “یک منطقه آزمایش” است. شما نمی خواهید به شدت به وب سایت اصلی خود آسیب بزنید زیرا این امر به تجارت بالقوه شما آسیب می رساند. بنابراین ، اگر می توانید بخشی از سایت خود را به عنوان منطقه ای انتخاب کنید که بتوانید تست ها را انجام دهید ، این گزینه مطمئن تر است. مورد دیگر که شما باید مایل به انجام آن باشید این است که زمان سرمایه گذاری کنید. هرچه وقت بیشتر به یک آزمایش اختصاص دهید ، داده های بیشتری نیز کسب خواهید کرد و نتایج شما بهتر می شود.

انجام تست تقسیم برای سئو

در یک موقعیت آزمایشگاهی ایده آل ، شما دو نمونه یکسان خواهید داشت. شما می توانید آزمون خود را در حالی که “نمونه کنترل” را تنها می گذارید ، به عنوان پایه ای برای مقایسه استفاده کنید و ببینید چه تفاوت هایی رخ می دهد. اما این امر در دنیای واقعی با یک وب سایت زنده عملی نیست.

بنابراین بهترین چیز بعدی مقایسه و جایگزین کردن است. اگر صفحات وب مشابه ، مانند وب سایت آشپزی با دستور العمل های زیادی دارید ، می توانید ببینید اگر یک صفحه وب را به تنهایی ، با الگوی استاندارد خود رها کنید ، چه اتفاقی می افتد و صفحه جدیدی را با به روزرسانی هایی که می خواهید آزمایش کنید ، ببندید. سپس ، با گذشت زمان ، داده ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

اگرچه این روش کار می کند ، آزمایش نهایی در همان صفحه وب قرار خواهد گرفت. بنابراین قبل از شروع به نتایج وب سایت دستور العمل کوکی خود نگاه کنید. سپس تغییرات خود را تصویب کرده و از ابزارهای خود برای اندازه گیری میزان بازدید ، کلیک بر روی و سایر عوامل استفاده کنید. میان اصلی و ترفندهای متناوب به مدت یک یا دو هفته به طور همزمان متناظر باشید تا معیارهای خود را به دقت مشاهده کنید. انجام این کار در پیکربندی های مختلف در نهایت باید ایده روشنی را در مورد نحوه کار یا کار نکردن تاکتیک های SEO شما به شما ارائه دهد. اکنون ، فقط مسئله ی یافتن تعادل مناسب ، اجرای آن در مقیاس گسترده تر است.

آزمایش دوره ای اثربخشی SEO شما کاری است که هر صاحب وب سایت باید بطور منظم انجام دهد. این به ویژه هنگامی که تغییراتی ایجاد کرده یا محتوای جدیدی اضافه کرده اید صادق است. هر تغییری که ایجاد کنید می تواند در رتبه بندی شما تأثیر بگذارد.