17 ماده خوراکی برای تسکین درد | طب ایرانی

17 ماده خوراکی واسه آرامش درد

 

احساس درد حس ناخوشایندیه که حتی بعضی مواقع باعث دچار مشکل شدن فعالیتای طبیعی و روزانه فرد می شه.
احساس درد نشونه مریضی و مشکل در کارکرد سیستمای داخلی بدنه.

بعضی از مواد غذایی رو که واسه آرامش دردهای جور واجور به کار میره عبارتند از:

گرفتگی عضله پاآب گوجه فرنگی: یافته های تحقیقات نشون میده از هر ۵ نفر دست کم یه نفر به طور دائم دچار گرفتگی عضله پا می شه. دلیل این ناراحتی کمبود پتاسیم و کلسیمه. با مصرف روزی حدود یه پیمانه آب گوجه فرنگی که پر از پتاسیمه، خطر بروز گرفتگیای دردناک عضله در عرض ۱۰ روز کم میشه.

درد سینه- دانه کتون: یافته های بررسیای گذشته نشون میده، اضافه کردن ۳ قاشق غذاخوری دانه کتون آسیاب شده به غذای روزانه، در عرض ۱۲ هفته درد سینه زنان رو کم می کنه. محققان فکر می کنن، فیتواستروژن موجود در دانه کتون مانع از بالا رفتن اندازه استروژن که درد سینه رو بوجود میاره، می شه.

آفت یا زخم دهن– عسل: روزی ۴ بار کمی عسل طبیعی رو روی آفت یا زخما بمالید تا از بین بره. استفاده از عسل روند درمان آفت رو ۴۳ درصد سریعتر می کنه. محققان می گن: آنزیمای طبیعی موجود در عسل طبیعی، التهاب رو نابود می کنه؛ با ویروسای مهاجم مقابله می کنه و درمون بافتای آسیب دیده رو سریعتر می کنه.

سینوزیت- ترب کوهی: سینوزیت که بسیار شایعه علاوه بر گرفتگی بینی و درد پیشونی و صورت باعث می شه مریض احساس درد وسیع تر و بیشتری داشته باشه. به گفته محققان آلمانی، ترب کوهی جریان خون به چاله های سینوزیتا رو تقویت می کنه، سینوزیتای گرفته رو باز می کنه و عفونتای سینوزیت رو نسبت به اسپریای رفع احتقان سریع تر درمان می کنه.

دردمفصل- آب: درد پا، زانو، شونِه و… رو با مصرف روزی ۸ لیوان آب در عرض یه هفته برطرف کنین. به گفته محققان آب عنصر سازنده غضروفه که از قسمت انتهای استخون و مفصلا مراقبت می کنه، مایعات موجود در بدن ودیسکای نرم در ستون فقرات رو نرم و روان می کنه.

کمردرد- انگور: یافته های بررسیای گذشته نشون میده مصرف روزی یه پیمانه انگور جریان خون به بافتای آسیب دیده کمر رو بهتر کنه.پس مصرف این میوه واسه بهبود جریان خون و درمان بافتای آسیب دیده کمر لازمه.

درد عضله- نعناع: ۳ بار در هفته، در وان آب شامل ۱۰ قطره روغن نعناع قرار بگیرین . آب ولرم باعث شل شدن عضله و روغن نعناع در حالت عادی عصب رو آروم می کنه. تاثیر ترکیب آب ولرم و روغن نعناع در کاهش درد ۲۵ درصد بیشتر از داروهای شیمیایی است.

ناراحتی گوارشی– آناناس: مصرف روزی یه پیمانه آناناس تازه، نفخای دردناک رو در عرض ۷۲ ساعت کاهش میده. آناناس پر از آنزیمیه که با کمک به سیستم گوارشی پروتئینای دردزا در معده و روده کوچیک رو سریع تر می شکنه.

دردپا- نمک: واسه رفع درد ناخنای فرورفته در گوشت انگشت، به طور منظم پا رو در آب ولرم شامل نمک خیس کنین تا عفونت و درد در عرض ۴ روز برطرف شه. به گفته محققان دانشگاه نمک در حالت عادی التهاب رو نابود می کنه، خاصیت ضدباکتریایی اون هم به سرعت میکروبایی رو که باعث ورم می شه از بین میره. کافیه در هر یه لیوان آب ولرم، یه قاشق مرباخوری نمک اضافه کنین و روزی ۲ بار به مدت ۲۰ دقیقه پا رو خیس کنین تا عفونت از بین بره.

درد طولانیزردچوبه: یافته های بررسیا نشون میده، زردچوبه نسبت به آسپرین یا ایبوپروفن در آرامش درد ۳ برابر موثرتره. زردچوبه ۵۰ درصد از درد بیماران آرتریت رو کم می کنه.کورکومین ، ماده فعال موجود در این ادویه، آنزیم تولیدکننده هورمونای دردزا رو متوقف می کنه. کافیه روزی یه چهارم قاشق مرباخوری از این ادویه استفاده کنین.

علایم قاعدگی-ماست: ۸۰ درصد زنان به علایم ناراحت کننده قاعدگی گرفتار می شن، چون سیستم عصبی به بالا و پایین رفتن استروژن و پروژسترون که در حالت عادی هر ماه رخ میده، حساسه. اما با مصرف روزی ۲ پیمانه ماست این علایم ۴۸ درصد کاهش پیدا می کنه. به گفته محققان ماست غنی از کلسیمه که در حالت عادی سیستم عصبی رو آروم می کنه و مانع از بروز علایم دردناک می شه.

ناراحتی معده– ماهی: سوءهاضمه، سندروم روده تحریک پذیر و مریضی التهاب روده رو با خوردن هفته ای نیم کیلوگرم ماهی برطرف کنین. یافته های بررسیا نشون میده اسیدهای چرب موجود در ماهی به اسمای «DHA» و «EPA» ، به طور زیادی التهاب روده، گرفتگی عضله و درد معده رو برطرف می کنه. در بعضی موارد مثل داروها به فرد آرامش می بخشه.
«DHA» و «EPA»ضد التهابی قوی، طبیعی و بدون آسیب س که به طور موثر کارکرد سیستم گوارشی رو بهتر کنه.

گوش درد– سیر: محققان فکر می کنن ، مواد فعال در سیر در حالت عادی باکتریای دردزا رو از بین می برد.واسه جفت و جور روغن سیر، ۳ حبه سیر رو در نصف پیمانه روغن زیتون به مدت ۲ دقیقه به آرومی بپزید، صاف کنین. این روغن به مدت ۲ هفته قابل نگه داری در یخچاله.

درد مفصل و سردرد– گیلاس: یافته های بررسیا نشون میده از هر ۴ زن دست کم یه نفر به درد آرتریت، نقرس و سردردهای طولانی مبتلاست.
آنتوسیانین ترکیبی که رنگ قرمز به گیلاس میده خاصیت ضدالتهابی داره و ۱۰ برابر از آسپرین قوی تره. آنتوسیانین، آنزیمای ایجادکننده التهاب در بافتا رو متوقف می کنه و در نتیجه مانع از بروز دردهای متفاوت می شه.مصرف روزی ۲۰ گیلاس(تازه، یخ زده یا خشک) تا برطرف شدن درد، پیشنهاد می شه.

سوزش سردل- سرکه سیب: قبل از هر وعده غذایی، یه قاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط شده تو یه لیوان آب بخورین تا در عرض کمتر از ۲۴ ساعت، سوزش سردل فروکش کنه. سرکه سیب پر از اسیدهای تارتاریک و مالیکه که هضم کننده قوی حساب می شه. این اسیدها به شکستن چربیا و پروتئینا کمک می کنه تا قبل از راه پیدا کردن ماده غذایی به مری و ایجاد سوزش سردل، معده به سرعت خالی شه.

درد عضله- زنجبیل: ماده ضد درد موجود در زنجبیل درد عضله، مفصل، سفت شدن و ورم عضله رو در عرض ۲ ماه تا ۶۳ درصد کم می کنه. مصرف روزی دست کم یه قاشق مرباخوری خشک یا ۲ قاشق مرباخوری زنجبیل تازه واسه افراد گرفتار به درد عضله پیشنهاد می شه.

 

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *