2 بار در هفته دویدن به سلامت شما کمک می کند | رژیم غذایی

دویدن فواید و امتیازات زیادی داره. دو و ماراتن یکی از ورزشای به درد بخور واسه بدنه چون که می تونه انداما و ارگانای جور واجور رو درگیر کرده و در قوی و سالم نگه داشتن اونا اثر داشته باشه. پیشنهاد می شه دست کم دو بار در هفته بدوید و از امتیازات اون واسه سلامت خود بهره مند شید

بدوید تا قلب تون سالم مونده و از مشکلات استخوانی جلوگیری کنین

تحقیقات تلاش می کنن که دو بار دویدن در هفته می تونه باعث طول عمر بوده و تاثیر فوق العاده ای در حفظ سلامت استخون ها داشته باشه. هم اینکه دو بار دویدن در هفته می تونه واسه کنترل فشار خون و کاهش درصد دچار شدن به بیماریای قلبی به درد بخور باشه چون که این ورزش تاثیر مهمی در سالم نگه داشتن شریانا داره.

دویدن وزن شما رو نرمال نگه می داره

ورزش ماراتن با درگیر کردن تموم انداما و مجبور کردن اونا به چربی سوزی و به کار گیری چربیا واسه تامین انرژی وزن شما رو کم می کنه. وقتی می دوید همیشه عرق می کنین و تموم چربیایی که در بدن تون ذخیره شده آب می شه. به همین راحتی می تونین از شر اضافه وزن خود راحت شید و هم اینکه از دیگر امتیازات دویدن هم بهره مند شید.

دویدن باعث ایجاد شادی و آرامش می شه

هر ورزش و کلا فعالیت فیزیکی که به شما کمک کنه تا ساعتی مشکلات روزمره خود رو از یاد ببرین در ایجاد شادی و آرامش واسه موثره. ورزش کردن به خصوص بعد از اتفاقات ناخوشایندی که واسه شما اتفاق می افته می تونه کمک زیادی به بهتر شدن حال شما و ایجاد شادی و آرامش داشته باشه.

دویدن و ایجاد حس سرخوشی و رفاه

دویدن با در نظر گرفتن تاثیری که در تولید اندورفین داره می تونه حس خوبی به شما القا کنه. اندورفین یه ماده شیمیاییه که باعث ایحاد حس رفاه و سرخوشی می شه. شما هر بار که می دوید بدن تون شروع به ترشح اندورفین کرده و درنتیجه شما حس سرخوشی و رفاه می کنین.

.

منبع : 7ganj.org

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *