نحوه بهینه سازی استراتژی بازاریابی سازمان شما

دنیای دیجیتال همیشه در حال تحول است و در نتیجه ، لازم است تیم های بازاریابی استراتژی های انعطاف پذیر داشته باشند که با روندها و تحولات در این زمینه تغییر می کنند.

دیجیتال

در حالی که بسیاری از رهبران بازاریابی تأثیر دیجیتال را می شناسند و در تلاشهای بازاریابی خود ادغام می شوند ، ۴۹٪ هیچ استراتژی دیجیتالی مشخصی ندارند در حالی که ۱۷٪ آن را به عنوان یک سند جداگانه تعریف کرده اند.

در چنین شرایط تجارت الکترونیکی رقابتی ، دیگر احتیاطی ندارد که یک استراتژی دیجیتالی تعریف شده داشته باشند یا آن را از استراتژی بازاریابی جدا نگه دارند. بازاریابی اکنون دیجیتال است.

بنابراین برای کسانی که دارای یک استراتژی دیجیتال هستند – تعریف شده ، یکپارچه یا در غیر این صورت – اجازه دهید ۵ راه برای بهینه سازی آن را برای هدایت تحول دیجیتال ، تعامل با مشتری و درآمد بررسی کنیم.

اهداف تجاری را ارزیابی و اصلاح کنید

اهداف تجارت ، مانند هر استراتژی ، باید بطور منظم ارزیابی شود. این بررسی باید اهدافی را در نظر بگیرد ، همراه با مواردی که تحقق نیافت و دیگران که به دلیل نتایج موفقیت آمیز باید گسترش یابند. از آنجا که هدف اصلی یک استراتژی ، تحقق اهداف تجاری است ، لازم است هنگام بازنگری یک استراتژی برای اطمینان از ترازی ، این اهداف را مرور کنید.

کلید یک استراتژی موفق ، جستجوی فرصتهایی است که در دسترس یک سازمان است. برای رسیدن به این هدف ، سؤالاتی از قبیل:

     

  • مشتریان از شرکت ما چه می خواهند؟
  •  

  • مصرف کنندگان در رسانه های اجتماعی به چه عکس العملی پاسخ می دهند؟
  •  

  • ما چه تفاوتی با رقبا داریم؟
  •  

  • آیا شرکت USP دارد و اگر چنین است چیست؟ و آیا ما در بازاریابی محتوا از آن سرمایه گذاری می کنیم؟
  • بازاریابی محتوا

     

  • چه روندهایی در حال ظهور است که ما باید از آن آگاه باشیم؟
  •  

  • مهمترین چیزها بر اساس داده های مشتریان برای ما چیست؟
  •  

  • چگونه می توانیم بهتر با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنیم؟
  •  

  • مشتریانی که از آنها استفاده نمی کنیم از چه سیستم عامل هایی استفاده می کنند؟

این نوع سؤالات به شناسایی شکاف های موجود در بازار کمک می کند و ممکن است به تجارت شما کمک کند تا جایگاه خود را در بازار و آنچه مصرف کنندگان از محصول یا خدمات شما می خواهند درک کند. با استفاده از این سؤالات پاسخ داده شده ، می توانید پاسخ های اهداف تجاری را ترسیم کرده و استراتژی را با در نظر گرفتن دیجیتال دوباره ارزیابی کنید.

KPI ها را ارزیابی کنید

شاخص های عملکرد برای استراتژی موفق مهم هستند. در اصل ، آنها به تجارت شما کمک می کنند تا تلاشهای بازاریابی را اندازه گیری کند و مرتباً آنها را ردیابی کند تا شاهد تغییر باشد.

مانند اهداف ، KPI ها باید مطابق با شرایط تجاری تغییر کنند. به عنوان مثال ، شاید محتوا به بخشی جدایی ناپذیر در تجارت شما بدل شده و معلوم شود که منجر به کیفیت بالا می شود. این تغییر در تمرکز و استراتژی شرکت بدان معنی است که باید KPI ها برای محتوا برای ردیابی تأثیر مانند تبدیل یا به اشتراک گذاری اجتماعی ایجاد شوند.

همچنین تعیین اهداف در برابر KPI می تواند مفید باشد ، بنابراین تصمیم گیرندگان کلیدی و اعضای تیم از اهداف برخلاف تنظیم فقط شماره ها آگاه هستند. اساس آن بر روی داده های فعلی نیز مهم است ، زیرا معیار تعیین می کند و امکان رشد را فراهم می کند. با این حال ، اطمینان از اینکه همه KPI ها واقع گرایانه و قابل دستیابی هستند بسیار مهم است ، در غیر این صورت هرگونه تلاش برای شکست انجام خواهد شد.

در نظر داشته باشید که یک KPI بدون استفاده فایده ای ندارد. برای اطمینان از KPI های سازمان خود ، اهداف استراتژیک را در اولویت قرار داده و آنها را برای تیم بازاریابی در اولویت قرار داده و از نظارت منظم آنها با ساختار گزارش های تنظیم شده اطمینان حاصل کنید.

اکنون ۴۸۸٪ از شرکتهای FTSE 100 صراحتاً ارتباط KPI ها با استراتژی – PwC را نشان می دهند

این توییت

مشتری محور باشید

هر استراتژی خوب متناسب با مخاطبی که می خواهید به آنها برسید متناسب است. در غیر این صورت ، در بهترین حالت بی ربط است و در بدترین حالت ، در جذب مخاطبی که کسب و کار شما سعی در جذب آن دارد ، ناکام باشید.

اینجاست که مجموعه خوبی از Personas وارد می شود. فقط با هر یک از بازدید کنندگان به همان اندازه رفتار نمی شود ، بلکه گروه هایی با علائق و علائم دردشان کافی است. موارد شخصی فعلی را مجدداً بررسی کنید و عناصری را کشف کنید که ممکن است در حال حاضر بخشی از Personas شما مانند کانال های رسانه های اجتماعی ترجیحی آنها ، موضوعات مورد علاقه ، تماس با رقبا ، چالش های پیش روی شما باشد (این موضوع برای مخاطبان B2B به ویژه اهمیت دارد).

ساختن روی personas تضمین خواهد کرد که تیم بازاریابی شما تا حد ممکن از مخاطبی که می خواهند به آنها برسند آگاهی داشته باشند و می توانند سیستم عامل ها یا تاکتیک های جدیدی را کشف کنند که ارزش آزمایش برای دیدن تأثیر را دارند.

یکی دیگر از عناصر مهم این امر نقشه برداری از سفر مشتری است. دانستن جزئیات اصلی نه تنها مهم است بلکه تعامل افراد با یک تجارت و چه مسیری را طی می کند. ایجاد نقشه سفر باعث می شود تا مشتریان در نقاط مختلف لمسی دچار شکستگی نشوند و همچنین یک تجربه مشتری یکپارچه ایجاد کنند که بازدیدکنندگان و طرفداران برند را بازگرداند.

به داده ها گوش دهید

بازاریابی دیجیتال با داده شروع و پایان می یابد. طبق گفته Forbes Insights ، در صورت استفاده صحیح ، تجزیه و تحلیل داده ها می تواند رشد را در پی داشته باشد و تأثیر معنادار و مثبتی بر درآمد داشته باشد.

برای یک تیم بازاریابی ، می توانید به پیام های بهتر برای کمپین ها کمک کنید ، بودجه تبلیغ را از یک سکو به دیگری تغییر دهید یا به بازاریابی اجازه دهید تا از روزها و زمانهایی که بهترین نتیجه را کسب می کنند ، بیشترین استفاده را ببرید. در اصل ، این می تواند به بازاریابان کمک کند تا در بازاریابی بهتر باشند.

از دیدگاه مصرف کننده ، مجموعه ای از نقاط لمسی ارائه شده به معنای وجود داده های عظیم در یک تجارت از آمار وب سایت گرفته تا بازخورد مشتری تا ورودی از تیم فروش در CRM است. برای مؤثر بودن ، یک شرکت باید این داده ها را همپوشانی کند و از آن برای جمع آوری بینش و استفاده از یک استراتژی که موجب تعامل و وفاداری می شود ، استفاده کند.

در نهایت ، مهمترین اطلاعات گوش دادن به آن و ترفندهای مناسب برای تحقق اهداف کسب و کار است