سفر خریدار خود را با فروش اجتماعی بهینه کنید

سئو و دیجیتال مارکتینگ

فروش اجتماعی بخش مهمی از استراتژی فروش با کیفیت بالا است. به طور خلاصه ، فروش اجتماعی نوعی بازاریابی داخلی است که به برندها کمک می کند تا با حرکت در نقشه سفر مشتری ، روابط بهتری با چشم انداز فروش برقرار کنند.

همانطور که توسط Sales for Life مشاهده شده است ، ۶۱٪ سازمانهایی که به فروش اجتماعی مشغول هستند ، تأثیر مثبتی بر رشد درآمد دارند. با این حال ، در همان گزارش مشخص شد که ۷۲ درصد از متخصصان فروش احساس می کنند که در شیوه های فروش اجتماعی مهارت ندارند.

هنگامی که به خوبی انجام شد ، یک استراتژی فروش قوی اجتماعی به برندها این امکان را می دهد تا مشتریان را در آنجا بصورت آنلاین ملاقات کنند و آنها را از طریق خریدار با تعامل و تعامل مربوطه راهنمایی کنند. بهینه سازی سفر خریدار می تواند به شما در کوتاه مدت چرخه فروش کمک کند تا تیم شما وقت بیشتری برای استفاده بیشتر از بودجه بازاریابی شما داشته باشد.

۶۱٪ سازمانهایی که به فروش اجتماعی مشغول هستند ، تأثیر مثبت بر رشد درآمد گزارش می دهند.

قدرت فروش اجتماعی

اگرچه فروش اجتماعی یک تاکتیک فروش است که از زمان اولین بار در شبکه های رسانه های اجتماعی به معنای حرفه ای مورد استفاده قرار گرفته است (می توانید ۱۰۰ تأثیرگذار و مارک برتر را که از فروش اجتماعی در اینجا استفاده می کنند) پیدا کنید ، اما بسیاری از متخصصان دیجیتال مارکتینگ و فروش هنوز شروع به کار نکرده اند. استراتژی های فروش اجتماعی را به طور کامل پیاده سازی کنید. با این حال ، خریداران در رسانه های اجتماعی غالباً بودجه بالاتری دارند که ۸۴ درصد بیشتر از بودجه کسانی است که از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنند.

دیجیتال

در کنار جذب کسانی که بودجه بیشتری در هزینه دارند ، استراتژیهای فروش اجتماعی از طرق مختلفی شامل توسعه سرب ، تحقیق و آماده سازی تماس قابل اجرا است. فروش اجتماعی بسیار بیشتر از یک فروش فروش است. این یک روش آینده ساز برای فعال کردن فروشندگان برای موفقیت است. طبق مطالعه بهینه سازی فروش CSO Insights 2016 ، برخی از مزایای ابزار فروش اجتماعی شامل موارد زیر است:

     

  • کاهش زمان صرف شده برای حساب و تحقیقات تماس
  •  

  • افزایش نرخ تبدیل سرب
  •  

  • چرخه های فروش کوتاه تر
  •  

  • روابط عمیق تر با مشتری

بنابراین چرا به همین دلیل است که حدود ساعت ۱/۳ از فروشندگان هنوز درباره مزایای فروش اجتماعی به جدول اطمینان ندارند؟

اگر جزء ۱/۳ متخصصین فروش کاملاً قانع نیستید که فروش اجتماعی می تواند به بهینه سازی روند خرید و فروش خریدار شما کمک کند ، بیایید به بهترین روش برای پیاده سازی فروش اجتماعی در نقشه سفر مشتری خود بپردازیم:

با حضور فعال آنلاین شروع کنید

هیچ استراتژی فروش اجتماعی بدون حضور معتبر در کانالهای مختلف رسانه های اجتماعی ، مانند:

برای اکثر متخصصان فروش ، لینکدین برای بدست آوردن انواع جدید و پرورش ارتباطات حرفه ای موجود مهمترین است.

توسعه کارمندان مشتری

بازاریابی ورودی نیاز به درک عمیق از مشخصات مشتری ایده آل شما (ICP) و جایی که آنها وقت خود را بصورت آنلاین می گذرانند ، می باشد. نام تجاری شما ممکن است دارای چندین ICP باشد ، بنابراین بهتر است آنها را به صورت مشتری تقسیم کنید. برای ایجاد شخصیت های با کیفیت ، باید نقاط درد ، احساسات و نیازهای مخاطبان مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

این فرایند کشف و درک مشتریان شما به شما کمک می کند تا سفر خریدار را ساده تر کنید ، زیرا نیازی به گام های غیر ضروری برای تعامل با طیف گسترده ای از چشم اندازها ندارید. شما فقط نیاز به کارهایی دارید که مشتریان ایده آل شما را هدف قرار می دهد.

فراموش نکنید که در مورد سفر خرید مارک های رقابتی با ICP های مشابه تحقیق کنید. اگرچه ممکن است کپی کردن سفر خرید آنها و اجرای برخی از استراتژی های آنها وسوسه انگیز باشد ، مهم است که به یاد داشته باشید که به عنوان رقیب ، وظیفه شماست که نقاط قوت خود را در آنجا که فاقد آنهاست ، بازی کنید و نه از نقاط قوت آنها تقلید کنید.

تهیه محتوای مرتبط و آموزشی

با خرید و بصیر شدن ، مسیر خریدار را ساده تر کنید

یک مطلب دیگر:
چگونه عصر دیجیتال در حال تغییر روند فروش است

بخشی از ماندن قابل مشاهده و در مورد چشم انداز شما پاسخ سریع در کانال های رسانه های اجتماعی است. اگر یک چشم انداز پیام مستقیم را در لینکدین ارسال می کند ، مطمئن شوید که به موقع به آن پاسخ می دهید.

سفرهای بهینه شده خریدار به جذب چشم اندازهای جدید کمک می کند

جادوی فروش اجتماعی این است که فقط همین است: اجتماعی. هنگامی که شما از طریق نقشه سفر مشتری ، یک چشم انداز را پیدا کردید ، آنها آماده هستند تا به عنوان عاملان وظیفه مضاعف برای امر شما عمل کنند. نه تنها با مشتریان شاد ارتباطی حرفه ای برقرار می کنید بلکه پتانسیل تکرار فروش و مراجعه به آنها را نیز دارید.

ایجاد ارجاع و به اشتراک گذاری آنها در کانال های رسانه های اجتماعی شما می تواند به جذب موارد جدید کمک کند. برای این کار یک قدم بیشتر ، ایجاد یک مطالعه موردی بر اساس مشتری رضایت بخش محتوای سنگین است که می تواند در مراحل نهایی فروش اجتماعی در مراحل پایانی سفر خرید استفاده شود.

سفر خریدار را با ابزار فروش اجتماعی بهینه کنید

برای پیاده سازی و اجرای موفقیت آمیز هر استراتژی فروش اجتماعی که بهینه سازی سفر خریدار باشد ، بازاریاب های دیجیتال و متخصصان فروش به ابزارهای مناسبی نیاز دارند. خوشبختانه ، متخصصان HubSpot پیشنهادات خود را برای ابزارهای برتر برای هر مرحله از روند فروش اجتماعی گردآوری کردند:

ابزار برای مرحله “گوش دادن”: مرحله گوش دادن (یا مرحله تحقیق) شما را قادر می سازد مخاطبان هدف خود و نیازهای آنها را درک کنید. یکی از موفق ترین ابزارهای فروش اجتماعی در دسترس برای کمک به متخصصان فروش بهتر است که راه های خود را درک کنند؟ لینک دهنده فروش ناوبری. این نیروگاه فروش اجتماعی ابزاری برای فروش است که به متخصصان فروش کمک می کند تا با چشم اندازها ، جستجو و فیلتر کردن در یافتن پیشروهای بیش از حد هدفمند و توسعه ارتباطات حرفه ای جدید کمک کنند.

ابزارهای مرحله “مشارکت”: در مرحله دوم استراتژی فروش اجتماعی با کیفیت بالا ، شما باید مشغول به کار با سرب ، چشم انداز و سایر متخصصان فروش باشید. به سادگی با “پسندیدن” پست ها ، محتوا و وضعیت ها شروع کنید یا در یک سطح شخصی تر با چشم انداز پیام رسانی ، ترک نظرات مرتبط و شخصی شده یا اشتراک محتوای آموزشی خودتان درگیر شوید.

بهترین کلاس کلاس نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مانند این گزینه ها از مشاوره فناوری به شما امکان می دهد تا ابزارها را با کانال های رسانه های اجتماعی ادغام کنید. به عنوان مثال ، می توانید از ابزارهای CRM برای حلقه در سایر اعضای تیم فروش استفاده کنید تا به شما در رسیدگی به لیست جدید چشم اندازهای ایجاد شده از جستجوی ناوبر فروش لینکدین کمک کند. اگر به دنبال راهی برای بهره گیری از دانش بازاریابی دیجیتالی خود برای فروش اجتماعی با ارزش بالا هستید ، سرمایه گذاری در یک برنامه جامع بازاریابی دیجیتال را در نظر بگیرید.
سرمایه گذاری

در حالت ایده آل ، سفر خریدار شما با کمک این ابزارها ساده تر می شود و یک فرآیند موجزتر برای شما و تیم شما و همچنین مشتریان رضایت بخش ایجاد می کند. فروش اجتماعی یک تلاش مشترک بین بازاریاب های دیجیتال و متخصصان فروش است که نیاز به همسویی برای ایجاد ، اصلاح و به اشتراک گذاری محتوای اجتماعی و فرآیندهای تعامل با کیفیت بالا دارد.

نتیجه گیری

ابزارهای مناسب و راهبردهای فروش اجتماعی می توانند تجارت یا برند شما را به سطح بعدی برسانند. با تخمین تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ به ۲٫۹۵ میلیارد نفر برسد ، اکنون زمان بهتری برای اجرای استراتژی های فروش اجتماعی لازم برای بهینه سازی سفر خریدار شما وجود ندارد.

آینده فروش بصورت آنلاین است و تیم های فروش که قادر به استفاده از فناوری های دیجیتال هستند ، به زودی از همسالان نه چندان دیجیتال باهوش تر عمل می کنند.

باهوش

یک استراتژی فروش مناسب اجتماعی نه تنها محتوای مناسب ، مفید و به موقع را برای چشم اندازهای با پتانسیل بالا فراهم می کند ، بلکه شما را در صدر ذهن یک خریدار قرار می دهد. عصر تحول دیجیتال را با پیاده سازی ابزارهای مناسب برای تهیه نقشه سفر مشتری آسان که متناسب با نیازهای کلیه personas های مشتری شما باشد ، پذیرای خود قرار دهید.