2 غفلت که منجر به تجمع چربی می شود | ورزش

موضاعات زیادی هست که غفلت نسبت به اونا می تونه در راه موفقیت در بدنسازی ، خلل بسازه و باعث تجمع چربی شده و چاقی رو واسه شخص جفت و جور کنه . و نکته ای دیگه اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمانه .

در این مورد ، ۲ موضوع که کمتر از اون بحث شده رو انتخاب کرده و ارائه می دیم.

جنب و جوش کم

محققان استرالیایی به این نتیجه رسیدن در میان بیشتر از ۲۰۰۰ نفر که دست کم در طول هفته دو ساعت و نیم تمرین شدید داشتن ، کسائی که بیشتر از ۴۰ دقیقه در روز تلوزیون می دیدن ، دور کمرشون بیشتر از کسائی بود که کمتر از ۴۰ دقیقه تلوزیون تماشا می کردن. محققان بر این نظرند که نشستن واسه زمان طولانی در توانایی بدن واسه چربی سوزی اخلال بوجود میاره، که این در دانشگاه میوسوری کلمبیا هم روی آدم و هم روی حیوانات به اثبات رسید. واسه جلوگیری از این وقتی که در خونه یا محل کار نشسته اید، هر ۲۰ دقیقه بلند شین و مقداری حرکات کششی اجرا کنین. یا راه برید .

خواب کم

مطالعه ای در ژورنال همه گیر شناسی گزارش کرد کسائی که در طول شب پنج ساعت یا کمتر می خوابن، در طول ۱۶ سال تحقیق نامبرده ۳۰ درصد بیشتر دچار افزایش ۱۵ کیلوگرمی وزن شدن نسبت به کسائی که هر شب هفت ساعت یا بیشتر می خوابیدن. این می تونه بدلیل نبود تعادل ایجاد شده بین هورمونهای لپتین و گریلین باشه: در حالیکه لپتین باعث کاهش گرسنگی و افزایش سرعت سوخت و ساز می شه، گریلین باعث تقویت گرسنگی می شه.

مطالعه ای که به وسیله محققان دانشگاه شیکاگو انجام شده نشون داد مردانی که به مدت ۲ روز از خواب محروم می شن ، سطح هورمون گریلین در بدنشون افزایش و سطح لپتین کم میشه و این با افزایش احساس گرسنگی در اونا همراه س.مطالعه ای در دانشگاه استنفورد نشون داد کسائی که خواب کمتری دارن سطوح لپتین پایین تر و گریلین بالاتری دارن و ذخایر چربی بیشتر نسبت به کسائی که هشت ساعت می خوابن. تلاش کنین هر شب ۷ تا ۹ ساعت بخوابین واسه اینکه نه فقط ریکاوری بدن رو تقویت کنین بلکه کمک کنین به حفظ سلامتی و حذف راحت تر چربیها.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش ورزش و سلامت سایت آکا

  • مطالب در رابطه