برای عالی بودن از رنگ پودری استفاده کنید

چقدر به رنگ‌آمیزی علاقمند هستید؟ اصلا نسبت به رنگ‌ها اطلاعاتی دارید؟ خب مسئله اینجاست که حتی اگر در این زمینه هیچگونه فعالیتی همانجام نداده باشید، باز اطلاعاتی هرچند کم درباره رنگ‌های مایع خواهید داشت. با این حال اما عجله نکنید؛ قصد نداریم در این مقاله درخصوص رنگ‌های مایع صحبت کنیم! اجازه دهید سوالی بپرسیم؛ آیا چیزی از رنگ‌های پودری به گوشتان خورده؟ اصلا تاکنون کسی پیشنهاد استفاده از رنگ پودری را به شما داده؟

خب استفاده از رنگ‌های پودری هیچ تفاوتی با رنگ‌های مایع ندارد!در هر صورت شما به یک سطح خوب و صاف احتیاج دارید. سطحی که از هرگونه چربی یا اجرام دیگر پاک باشد! اما چیزی که این دسته از رنگ‌ها را متمایز می‌کند، مرغوبیت و کیفیت بسیار بالای آنهاست. شما میتوانید رنگ‌های پودری با بالاترین کیفیت را از فروشگاه ریوارنگ تهیه کنید. اما برای اتخاذ یک تصمیم درست درخصوص استفاده یا عدم استفاده از رنگ‌های پودری، توصیه داریم این مقاله را تا انتها دنبال کنید. نکات و توضیحات قابل توجهی را شرح خواهیم داد.

انواع رنگ پودری

این روزها در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم؛ پس خیلی دور از انتظار نیست که انواع مختلفی از رنگ های پودری به بازار معرفی شده باشد و افراد را برای خرید رنگ پودری ترغیب کنند. اما تا زمانی که نسبت به مشخصات هرکدام از آنها آشنایی نداشته باشید، تصمیم‌گیری و اقدام برای یک خرید درست و صحیح امکان پذیر نیست! در این بخش میخواهیم به معرفی انواع رنگ‌های پودری بپردازیم.

*رنگ پودری الکترواستاتیک

رنگ پودری الکترواستاتیک یا همان پودر رنگ کوره‌ای از جمله انواع رنگ‌های پودری موجود در بازار است که از ذرات ریز و خشک رزین تشکیل شده و بار مغناطیسی قابل توجهی دارد. به عقیده بسیاری از متخصصان، این رنگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزینی رنگ‌های سنتی مایع است.

اما چرا از آن تحت عنوان محبوب‌ترین نوع رنگ پودری یاد می‌شود؟ اصلی‌ترین دلیل این اتفاق را باید عدم نیاز به حلال بدانید. حلال رنگ به واسطه تولید گازهای سمی در محیط، سلامت انسان را به خطرمی‌اندازد. اما خوشخبتانه رنگ‌های الکترواستاتیک نه تنها آلودگی کمتری دارند بلکه بکارگیری آنها برای پوشش سطوح فلزی و غیرفلزی نیز مناسب‌تر است. علاوه بر این موارد؛ ویژگی‌های زیر هم باعث شده تا این نوع از رنگ‌های پودری یک گزینه مناسب برای استفاده باشند:

  • مقاومت بالای رنگ پودری در برابر تغییرات دما
  • عدم تغییر رنگ در طولانی مدت
  • ضد خش و ضد زنگ بودن
  • مقاومت بالا در برابر ضربه

از موارد کاربرد رنگ الکترواستاتیک هم میتوان به رنگ‌آمیزی بدنه اتومبیل، هواپیما و سطوح غیرفلزی نظیر MDF و چوب و… اشاره کرد. حتی بهره‌گیری از آنها در لوازم آشپزخانه نیز امکان‌پذیر است.

*رنگ پودری چکشی

رنگ چکشی را باید از جمله رنگ‌های پودری بدانید که بیشترین کاربرد آن برای رنگ‌آمیزی سطوح ناصاف است. منظور همان سطوح ناصافی‌ست که بسیاری از افراد از رنگ کردن آن فراری‌اند! درواقع همین ویژگی‌ست که باعث شده رنگ پودری چکشی از دیگر انواع رنگ‌های پودری متمایز شود. این رنگ برای رنگ‌آمیزی آن دسته از محصولات و ابزارهایی مناسب است که در معرض هوا قرار نمیگیرند!

*رنگ پودری ورنی

اگر میخواهید سطح زیباتری داشته باشید و یک لایه مقاومتی بر روی آن به وجود آورید؛ رنگ پودری ورنی دقیقا همان چیزی‌ست که میخواهید! در اکثریت مواقع این رنگ‌ها بی‌رنگ هستند، هرچند که پیدا کردن نمونه‌های رنگی آنها در بازار خیلی سخت نیست! حتما نمونه‌هایی از این رنگ‌ها را در ظروف تفلون، چراغ خودرو و حتی مبلمان فلزی دیده‌اید.

مطلب دیگر :   معرفی موسسه دانش پژوهان اورانوس

*رنگ پودری متالیک

چرا رنگ پودری متالیک تا این اندازه مورد استقبال واقع شده است؟ چون میتوان به راحتی از آن در صنایع دکوراتیو فلزی استفاده کرد. از مهم‌ترین ویژگی آن که هم باید به ثبات رنگی بسیار بالا اشاره کرد. این مسئله بگونه‌ای‌ست که حتی بعد از بازیافت نیز رنگ محصول تغییر نمی‌کند. این ویژگی باعث شده تا رنگ پودری متالیک از دیگر انواع رنگ‌های پودری متمایز باشد.

مسئله اینجاست که تنوع Powder Coating آنقدر بالاست که صحبت از آنها در یک مقاله امکانپذیر نیست. اما با این حال شما میتوانید هر کدام از انواع رنگ‌های پودری مدنظر خود را ازفروشگاه ریوارنگ تهیه کنید. حتی میتوانید برای دریافت مشورت با کارشناسان و متخصصان فروشگاه ارتباط بگیرید. آنها راهنمایی‌هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

بازیافت رنگ پودری

میدانید که رنگ‌های پودری قابلیت بازیافت دارند؟ خب یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این عملیات؛ بهره‌گیری توام با یک مونوسایکلون و مجموعه کاملی از فیلترهاست. همین مسئله را میتوان عاملی دانست که ما را به سمتخرید رنگ‌های پودری سوق می‌دهد. اما این عملیات چگونه انجام می‌شود؟

خب بازیافت رنگ پودری در سه مرحله انجام میگیرد. در ابتدا پودرهای معلق در فضای کابین مکش می‌شوند و بخش بزرگی از آنها که قابل استفاده مجدد در خط رنگ هستند، جدا شده و در داخل مخزنی که در انتهای سایکلون تعبیه شده، جمع‌آوری می‌شوند. خروجی هوا و مقدار کمی از پودر به سیستم فیلتر وارد شده و مابقی آن، از هوا جدا می‌شوند.

پودر جمع آوری شده در این قسمت، با توجه به نظر کاربر میتواند قابل استفاده مجدد یا دورریز باشد. در مرحله سوم نیز، فیلترهای پارچه‌ای پیش بینی شده، عملیات به حداقل رساندن آلودگی محیط کارگاه را برعهده دارند.

چرا ریوارنگ؟

اگر به دنبال خرید و فروش رنگ پودری هستید؛ ریوارنگ یکی از بهترین بسترهایی‌ست که میتوانید به سراغ آن بروید. ریوارنگ در سال 1393 با هدف پوشش‌دهی انواع پوشش‌های صنعتی، پای در این مسیر گذاشته و در تمامی این سال‌ها با ارائه رنگ‌های پودری با پوشش زیاد، ماندگاری بالا، مقاومت بالا و البته قیمت بسیار مناسب، نظر مخاطبین را جلب نماید.

چه بسا که حتی در این صنعت به عنوان یکی از اولین‌ها در زمینه مشاوره طراحی و ساخت خطوط رنگی پودری الکترواستاتیک نیز ورود کرده و جایگاه بسیار بالا و خاصی را فراهم آورده است. و تاکنون همکاری‌های بسیار موفقی را با شرکت‌ها و کارخانجات در صنایع مختلف نظیر لوازم خانگی، تجهیزات اداری و… داشته است.

اگر با توجه به توضیحات و تفاسیر بالا فکر می‌کنید که رنگ‌های پودری میتوانند نیاز شما را برآورده سازند؛ همین الان سری به سایت rivarang.com بزنید.