علت اصلی صدای چرخ ها – چرا چرخ ها صدا میدهند

 

علت صدای چرخ های جلو

اگر پیچ بلبرینگ چرخ بشکند یا آسیب ببیند، صدای جیغ خفیفی در داخل چرخ ایجاد می شود و به مرور زمان با پیشرفت آسیب به بلبرینگ چرخ جلو، صدا افزایش می یابد. برای تشخیص بهتر، در جاده با سرعت بالای 60 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید و به آرامی خودرو را از این سمت به سمت دیگر حرکت دهید. به صدای چرخ ها توجه کنید تا ببینید بلبرینگ چرخ های جلو بلند است یا بی صدا. اگر صدا هنگام چرخش به یک طرف بلندتر باشد، ممکن است بلبرینگ چرخ آن طرف آسیب دیده باشد. یا برعکس. اگر متوجه شدید که یاتاقان‌های چرخ جلو آسیب دیده است، به لاستیک‌ها نگاه کنید تا ببینید آیا در ناحیه خاصی ساییده شده است یا در سرعت‌های بالاتر لاستیک صدای جیر جیر می‌کند. اگر چرخ جلو صدای بلندی می دهد، علت آن اغلب خرابی بلبرینگ چرخ است. هنگامی که تایر به روشی نامناسب و غیر استاندارد باد می شود، سایش نامنظم لاستیک در سراسر آج لاستیک رخ می دهد. اگر مرکز آج لاستیک بیش از هر دو طرف سایش داشته باشد، فشار هوا خیلی زیاد است، اما اگر هر دو طرف آج بیشتر از مرکز ساییدگی داشته باشند، لاستیک کمتر باد شده است و هنگام رانندگی از چرخ های جلو صدا ایجاد می کند. به وقوع پیوستن. اگر تایرهای شما به طور یکنواخت فرسوده نمی شوند، ممکن است ناشی از خرابی بلبرینگ چرخ نیز باشد. لنت‌های ترمز به روتور ترمز فشار وارد می‌کنند و روتور ترمز به چرخ فشار می‌آورد و دقیقاً به کاهش سرعت و توقف خودرو کمک می‌کند. سرعت چرخش روزانه تایرهای خودروی شما در حین رانندگی و وزن خودرو یا کامیون فشار زیادی به لنت ترمز شما وارد می کند. این فرآیند می تواند باعث سایش ناهموار لنت ترمز و صدای چرخ های جلو در هنگام رانندگی شود.

 

اگر چرخ ها جیغ نمی زنند، ممکن است هنگام ترمز گرفتن صدای جیرجیر بشنوید. اگر صدایی عمیق و کم صدا می شنوید، معمولاً نشانه ساییدگی لنت ترمز و مالش بین دیسک ترمز و کالیپر است. این ساییدگی ناشی از سایش ناهموار لنت‌های ترمز است و می‌تواند باعث ایجاد صدای جیغ از چرخ‌های جلو در هنگام رانندگی شود. نکته قابل توجه در این زمینه آنست که هنگام شنیدن هر صدای غیر عادی ای از چرخ های ماشینتان، صلاح بر اینست که در اسرع وقت ماشین را کارشناسی کرده حتی میتوانید از خدمات شرکت امداد خودرو ارومیه استفاده کنید و مشکل را دریابید و حل کنید تا از افزایش آسیب به چرخ ها جلوگیری شود.

 

 

علت صدای چرخ ماشین هنگام حرکت

 

صدای چرخ های جلو در هنگام رانندگی یکی از مشکلات رایج در اکثر خودروها است. این موضوع قطعا نیاز به عیب یابی و بررسی دارد. صاحبان خودرو معمولاً نسبت به صداهای غیرعادی در خودروهای خود بسیار حساس هستند و حتی کوچکترین صدایی می تواند حواس پرتی را ایجاد کند. بسته به آنچه از داخل خودرو می شنوید، اصلا غیر معمول نیست، بنابراین نیازی به بررسی نیست. با این حال، نباید نسبت به وجود برخی صداها بی تفاوت بود، لازم است علت مشکل را درک کنید. یکی از صداهای غیرعادی خودرو صدایی است که هنگام رانندگی از چرخ ها شنیده می شود. این صدا نشانه یک مشکل عمومی در نظر گرفته نمی شود. زیرا کاملا طبیعی است و ممکن است نشان دهنده مشکل خاصی نباشد. یک تعمیرکار حرفه ای با مشاهده خودرو به خوبی از وضعیت خودرو مطلع شده و سلامت و آسیب را بررسی می کند. به دلیل از کار افتادن کلاچ صدای تق تق از داخل ماشین می آمد. با کمی دقت بیشتر متوجه می شوید که صدا مربوط به بدنه خودرو است نه لاستیک. در چنین شرایطی محتمل ترین علت این صدا خرابی سر خودرو خواهد بود. این صدا عمدتاً در حین دور زدن شنیده می شود. شایع ترین علت جیرجیر چرخ ها معیوب بودن لنت ترمز است. لنت معیوب یا گم شده می تواند این صدا را از چرخ ایجاد کند. یک مکانیک حرفه ای و با تجربه متوجه خواهد شد که چرا چرخ جلوی شما در حین حرکت صدا ایجاد می کند. فرسودگی لنت ترمز می تواند باعث از دست دادن کنترل خودرو و تصادف شود. در صورت تعویض لنت، باید از لنت ترمز با کیفیت بالا استفاده کنید. برای حل مشکل سر و صدایی که از چرخ های ماشین شما می آید، باید نویز را شناسایی کنید. اگر چرخ دنده هرزگرد آسیب ببیند، صدای “جیغ” تولید می شود که راننده را از خرابی قطعه مطلع می کند. البته فقط یک مکانیک آموزش دیده می تواند علت صداهای غیرعادی خودرو را تشخیص دهد.

هنگامی که چرخ های ماشین شما از تعادل خارج می شوند، صدای غیرعادی از چرخ ها می شنوید. به دلیل کهنه شدن قسمت های جلو، ترک هایی در لاستیک ها ایجاد شده است که عامل ایجاد صدا است. برای رفع این مشکل باید سیستم تعلیق جلوی خودرو را به دقت بررسی کنید و چرخ ها را متعادل کنید. اصلاح این مسئله عمر چرخ و همچنین عمر خود ماشین را بالامیبرد.

 

علت صدای چرخ ها هنگام دور زدن

 

طبیعی است که لاستیک هنگام رانندگی روی سطح جاده با اصطکاک کم مانند سنگ های پارکینگ کشیده شود، صدای عجیبی ایجاد کند. همچنین لاستیک خودرو به آسفالت داغ ساییده شده و باعث ایجاد صدا می شود. شنیدن چرخ های جلو هنگام چرخش خودرو یکی از رایج ترین صداها است. همچنین ممکن است صدای «کلیک» را شنیده باشید که هنگام چرخش از زیر خودرو یا چرخ‌های جلویی خودرو هنگام چرخش می‌آید. در اینجا به توضیح برخی از دلایل صدای غیرعادی چرخ های جلو در هنگام چرخش خودرو می پردازیم. آیا تا به حال تجربه کرده اید که هنگام چرخاندن فرمان، صدای عجیب و غریبی از ماشین شما بیاید؟ باید کمی عمیق تر بگردیم تا بفهمیم مشکل چیست. ممکن است در مورد نویز توضیح دهید؟ آیا این صدای جیغ زدن، خراشیدن، غرغر کردن، زمزمه کردن، کلیک کردن، خرخر کردن یا ترکیدن است؟ قسمت جلویی خودرو به دلایل مختلفی می تواند این صدا را ایجاد کند. این به این دلیل است که قسمت جلویی خودرو بسیار پیچیده است، با مفاصل و مکانیسم‌های زیادی که وزن خودرو و موتور را تحمل می‌کند، در حالی که چرخ‌های جلو را می‌چرخانند تا نیروی موتور را منتقل کنند. نیروی زمین را تامین می کند. سیستم های فرمان و تعلیق پیچیده هستند، بنابراین تعیین دقیق مشکل در کجاست. در اینجا صدای زنگ چرخ های جلو در هنگام دور زدن، صدای تق تق از پایین خودرو هنگام دور زدن، صدای ساییدگی چرخ های جلو در هنگام دور زدن و صدای جیر جیر و علل آن را توضیح می دهیم. صدای غیرعادی در حین چرخش و غیره. اگر هنگام چرخاندن فرمان با سرعت کم صدا شنیده شود، ممکن است مشکل از فرمان برقی یا سیستم تعلیق باشد. اگر هنگام چرخاندن فرمان با سرعت کم صدای جیغ می شنوید، ممکن است با پمپ برق فرمان مشکل داشته باشید. ما یک مقاله عالی در مورد صدای پمپ برق فرمان داریم که اطلاعات بیشتری در مورد پیدا کردن مشکل به شما می دهد. همچنین ممکن است هنگام چرخش با سرعت کم صدای جیرجیر بشنوید. این صداها معمولاً در اثر ساییدگی یا شکستگی اتصالات تعلیق ایجاد می شوند. سیستم های تعلیق از بوش ها برای اتصالات استفاده می کنند که فقط باید در یک صفحه حرکت کنند. اتصالات توپ در جاهایی که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز است استفاده می شود. این اتصالات به مرور زمان فرسوده می شوند زیرا وزن وسیله نقلیه و ضربه تمام دست اندازهای جاده را تحمل می کنند. در نتیجه، به فلز اجزای سیستم تعلیق اجازه می دهد تا فراتر از چارچوب خودرو و نقاط نصب گسترش یابد. این ممکن است باعث ایجاد صدای جیر جیر در چرخش با سرعت پایین شود. در مقاله زیر می توانید متوجه شوید که چه چیزی باعث صدای چرخ های جلو در هنگام دور زدن، صدای تق تق از زیر خودرو در هنگام دور زدن و صدای چرخ های جلو در هنگام چرخش می شود.

مطلب دیگر :   نمایندگی رسمی تعمیرات شیائومی

 

علت اصلی صدای چرخ ماشین سر پیچ

 

صدای لاستیک در سطوح کم اصطکاک مانند خطوط عابر پیاده و سنگ های پارکینگ طبیعی است. همچنین در تابستان یا در گرمای شدید اصطکاک بین لاستیک خودرو و آسفالت داغ ایجاد صدا می کند. اگر صدایی که از چرخ می آید مانند صدای تیک تیک است و دقیقاً از خود لاستیک نمی آید، مشکل از قسمت بیرونی لاستیک است. هنگامی که دستگیره را جابجا می کنید یا آن را به طرفین می چرخانید، قطعات مکانیکی دستگاه صدا ایجاد می کند، علت این صدا به احتمال زیاد آسیب به قسمت بیرونی PULS است و ربطی به محصول ندارد. خود لاستیک جالب است بدانید یکی از نشانه های قطعی ترمز خودرو، شنیدن صدای جیر جیر، جیغ یا سوت از چرخ هاست که در هنگام ترمزگیری رایج است. اگر چنین صداهایی شنیدید، خودروی خود را به تعمیرگاه مورد اعتماد ببرید تا مشکل فورا برطرف شود. لطفا مراقب باشید زیرا سوت چرخ ها هنگام ترمزگیری خطرناک است. خوب، البته، هرچه مدارها و جاده های استاندارد بیشتری رانندگی کنید، سیستم تعلیق و لاستیک های شما آسان تر و کمتر تحت فشار قرار می گیرند. اما اگر جاده ای که در آن رانندگی می کنید عادی نیست و سطح آن غیرعادی است، طبیعی است که چرخ ها تحت فشار باشند و لاستیک ها صدا ایجاد کنند.

دلیل دیگری که چرخ های شما جیغ می کشند می تواند به دلیل عدم تعادل چرخ باشد. به عنوان مثال، برجستگی هایی در لاستیک ها وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد صدای غیرعادی در هنگام رانندگی شود. نوع و اندازه لاستیک به طور مستقیم به این بستگی دارد که آیا می توانید صدای چرخ های خود را بشنوید. برای مثال، تغییر ارتفاع لاستیک‌های خودرو یا فاصله بین آن‌ها بر شنیدن صدای لاستیک‌های خودرو تأثیر می‌گذارد. لاستیک هایی با فاق بالاتر نرم تر هستند و در هنگام رانندگی صدای کمتری تولید می کنند.

 

علت ایجاد صدا در چرخ ماشین هنگام ترمز کردن

 

هنگامی که مشکلی در چرخ های ماشین شما وجود دارد، یکی از اولین نشانه ها معمولاً صدای جدید است :

  • یکی از این موارد زمانی است که چرخ های ماشین شما هنگام ترمز زدن صدای جیر جیر می دهد.
  • بیاموزید که صدای ترمز در حالت های مختلف به چه معناست و چگونه این و انواع دیگر صدای جیر جیر را در وسیله نقلیه خود حل کنید.
  • ما نگاهی دقیق تر به سیستم های مختلف ترمز خواهیم داشت و این موارد را بررسی می کنیم. سیستم ترمز خودروی شما بسیار مهم است زیرا به شما امکان می دهد با خیال راحت توقف کنید. بدون ترم، با سرعت تمام پیش رو.

 

دو نوع سیستم ترمز در خودروها وجود دارد:

  • ترمز درام و ترمز دیسکی. ترمز دیسکی یک سیستم ترمز اصطکاکی است که از لنت ترمز یا لنت ترمز نصب شده بر روی سیلندر چرخشی به نام درام که با چرخ می چرخد، تشکیل شده است.
  • کفشک یا لنت ترمز تشکیل شده به درام نیرو وارد می کند و سرعت آن را کاهش می دهد.

 

هنگامی که روی پدال ترمز می گذارید، روغن ترمز از سیلندر اصلی فرستاده می شود و سیلندرهای چرخ فعال می شوند. فشار هیدرولیک از سیلندر چرخ، پیستون را فشار می دهد، آن را منبسط می کند یا لنت های ترمز را فشرده می کند. اصطکاک در درام ترمز ایجاد می شود و سرعت خودرو را کاهش می دهد.

 

ترمزهای کاپ زمانی بهترین عملکرد را دارند که وسیله نقلیه با سرعت کم حرکت می کند.

ترمزهای دیسکی با اعمال فشار به روتور، کاهش سرعت یا توقف آن کار می کنند. فشار از کالیپر به لنت ترمز و سپس به روتور منتقل می شود.

 

لنت ترمز از اتصال فلزات مختلف با رزین ساخته می شود. لنت های ترمز توسط تعدادی پین به کالیپر متصل می شوند. کولیس روی فرمان نصب می شود و با پیچ و مهره های متعدد در جای خود ثابت می شود. صدای جیر جیر مانند دری است که نیاز به تعمیر دارد. وقتی این صدا را از لولای در می شنوید، این احتمالاً به دلیل لولای بد یا از بین رفتن روغن کاری در طول زمان است. به طور مشابه، صدای ترمز در سیستم ترمز باید از ترمزهای دیسکی ناشی شود. مثل لولای در، سیستم های ترمز دیسکی دارای پین های کالیپر هستند که از طریق شکاف ها وارد روتور می شوند.