17 ورزش برتر برای کاهش وزن موثر | چاقی

تمرینات ورزشی موثر واسه کاهش وزن ، لازم ترین بخش یه رژیم کاهش وزن سالم ودرسته. و همونطور که رژیم غذایی سالم و درست در کاهش وزن  مهم و اساسیه انجام حرکات ورزشی هم به همون اندازه لازم و مهمه. بخاطر این انتخاب ورزشای موثر واسه تحقق این نیاز به نظر می رسه. بهترین ورزشها شامل دو گروه کلی می شن : ورزشهایی که باعث قوی شدن قلب و ششها می شن و گروه دوم ورزشایی هستن که باعث قوی شدن ماهیچه های بدن می گردن. اینجا تعدادی از بهترین ورزشهایی که به عنوان ورزشای موثر در  کاهش وزن  وسوزاندن کالری اضافی شناخته و تایید شدن؛آورده شده:

1.ایروبیک

اندازه کالری سوزی : 800 کالری در ساعت

خیلی از ورزشهای موثر در کاهش وزن انگار با ایروبیک همراه هستن .حرکات ایروبیک باعث اصلاح و قوی تر شدن عضلات پاها ، رانها و باسن می شه ( مناطقی که خانوما بیشتر در این نواحی دارای چربی اضافی هستن). این ورزش رو یه ساعت در روز انجام بدین و مطمئن باشین تاثیر اونو در طول 2 هفته می بینین.

 

 

 

 

 

 

2.دوچرخه سواری

دوچرخه سواری یه ورزشکالری سوزبسیار مناسبه ( البته به سرعت شما در بین دوچرخه سواری بستگی داره) و علاوه بر این تفریح بسیار لذت بخشی حساب می شه و انجام اون بسیار ساده س!.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. شنا

اندازه کالری سوزی : 800 کالری در ساعت

شنابه طور قطع یکی از بهترین ورزشها واسه کاهش وزنه.شنا کردن و بالا و پایین رفتن در آب استخر به مدت یه ساعتباعث سوزوندن 800 کالریشده و تقریبا همه عضلات بدن رو متناسب می کنه.تلاش کنین در آخر به مدت نیم ساعت از جکوزی هم استفاده کنین.

 

 

 

 

 

 

4. بدمینتون

اندازه کالری سوزی: 800 کالری در ساعت

دویدن به دور و بر و جنب و جوش زیادی که این ورزش داره اونو به یه ورزش موثر واسه تقویت قلب تبدیل کرده و هم اینکه ا ین ورزش باعث قویو متناسب شدن عضلات پاها و ران می شه.

علاوه بر تاثیر مثبت این ورزش در کاهش وزن ، میشه به جمعی بودن این ورزش اشاره کرد که باعث می شه علاوه بر ورزش لحظات خوشی رو با دوستای خود سپری کنین.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.ترد میل(Treadmill)

اندازه کالری سوزی:600 کالری در ساعت

دویدن روی این ماشین باعث قوی شدن قلب وششها شده و هم اینکه به قوی شدن عضلات بدن و کوچیک شدن شکم کمک زیادی می کنه.شما می تونین همراه با این ورزش به موسیقی مورد علاقه خود گوش داده و یا برنامه تلویزیونی مورد علاقه خودرا تماشا کنین تا سرگرم شده و متوجه گذشت زمان نشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. پیاده روی

اندازه کالری سوزی: 360 کالری در ساعت

میشه گفت پیاده روی تند یه ورزش موثر در تقویت قلب و ششها بوده و علاوه بر این به قوی و متناسب شدن پاها ،کوچیک شدن شکمو رانها کمک می کنه.به خاطر سوزوندن مقادیر بیشتری از کالری می تونین دویدن سریع تو یه فاصله کوتاه، پیاده روی در تپه هایا پیاده روی در سربالایی رو هم امتحان کنین.اگه دویدن و پیاده روی براتون سخته از یه برنامه تمرینی کم کم واسه پیاده روی استفاده کنین.

 

 

 

 

 

 

 

7. رقصیدن

اندازه کالری سوزی: 600 تا 800کالری در ساعت

رقصیدن علاوه بر اینکه یکی از بهترین ورزشا در کاهش وزنه هم اینکه یکی از بزرگترین فعالیتهای سرگرم کننده و فرح بخش در پیش زنان حساب می شه.علاوه بر تاثیر کالری سوزی ، رقص فعالیت آرامبخش و برطرف کننده استرسه. همیشه این ورزش فرحبخش رو ادامه بدین و روزانه دست کم یه ساعت برقصید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. یوگا

اندازه کالری سوزی: 180 کالری در ساعت

ورزشهای کششی مثل یوگا واسه جسم و روح ما بسیار به درد بخور هستن و هم اینکه ورزش موثری در کاهش وزن هم حساب می شن.این نکته مهمه که یوگا بهبود زیادی رو در قدرت و انعطاف پذیری عضلات بدن ایجاد کرده هم اینکه اینکه باعث کاهش درد کمر می شه و همه اینا با سوزوندن 180 کالری ( حتی بیشتر در حرکات پیشرفته) تو یه ساعت همراه س.

 

 

 

 

 

 

 

9. کوهنوردی

اندازه کالری سوزی: 350 کالری در ساعت

کوهنوردی ، همراه با یه پیاده روی آروم انرژی برابر 350 کالری رو تو یه ساعت می سوزونه و این فرصت رو به شما میده تا لحظات خوبی رو در طبیعت قشنگتر سپری کردهو از هوای پاک کوهستان لذت ببرین.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. تمیز کردن خونه

اندازه کالری سوزی: 200 کالری در ساعت

وقتی صحبت از کارکرد چند تکلیفی(Multitasking) به میان می آیدشما می توانیدهمزمان با نظافت و مرتب کردن منزل خود کالری هم بسوزونین! جارو برقی خودرا روشن کنین و دست به کار شید،  اگه از جارو کردن خسته شدید ، آهنگ مورد علاقه خودرا بذارین و همراه با جارو کردن برقصید! شما انرژی برابر 200 کالری رو تو یه ساعت خواهید سوزوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. باغبانی وتمیز کردن حیاط

اندازه کالری سوزی: 350 کالری در ساعت

سوزوندن کالری می تونه بهونه دیگری باشه تا لحظات خود رو در باغ یا حیاط خونه تون سپری کنین. وجین کردن علفهای هرز، مراقبت کردن از بوتهای گوجه فرنگی، جمع آوری برگهای پوسیده و جارو کردن علفهای وجین شده، انرژی در حدود 250 کالری رو تو یه ساعت خواهد سوزوند! یادتون باشه که در بین فعالیت در باغ یا باغچه ، مراقب پوستتون باشین و خود رو در برابر تابش آفتاب مراقبت کنین( کرمای ضد آفتاب و کلاه سایه بان مناسب) و به مقدار کافی آب بخورین.

 

 

 

 

 

 

 

 

12. اسکی

اندازه کالری سوزی:300 تا 800 کالری در ساعت

خیلی از ورزشایی که نام بردیم واسه هر دو فصل تابستون و زمستون مناسب هستن اما اسکی ، یه ورزش زمستونی مفرحه که می تونه در عین حال مقادیر خیلی از کالری رو در شما بسوزونه وباعث کاهش وزن شه. البته اندازه کالری که در هر ساعت سوزونده می شه به وزن شما و سرعت اسکی کردن بستگی داره.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.بدنسازی یا تناسب اندام

اندازه کالری سوزی: 200 کالری در ساعت

تناسب اندام هم می تونه به عنوان یکی از ورزشای موثر در کاهش وزن در برنامه ورزشی شما قرار گیرد، اگه شما بتونین 1 ساعت تمرین کنین انرژی در حدود 200 کالری رو خواهید سوزوند، واین در حالیه که خیلی از مربیان تناسب اندام تمرینی به مدت 35 تا 40 دقیقه تو یه روز و سه بار در هفته رو پیشنهاد می کنن.

 

 

 

 

 

 

 

14.فوتبال

اندازه کالری سوزی: 400 کالری در ساعت

دویدن دور زمین فوتبال با دوستان یا بازی کردن همراه بچه ها با یه توپ فوتبال یه روش عالی واسه سوزوندن انرژی و کاهش وزنه! و لحظات خوشحال و مفرحی رو واسه شما میسازه.

 

 

 

 

 

 

 

 

15.دویدن

اندازه کالری سوزی: 550 کالری در ساعت

دویدن تند و آهسته واسه بدن ما بسیار سودمندمی باشن. جدا از اینکه باعث سوزوندن انرژی و کاهش وزن می شن ، باعث افزایش تمرکزنیز می شن.شما می تونین فارغ از همه نگرانیا و استرسای محیط کار یا شلوغی باشگاه ، یه ساعت رو به خود اختصاص داده و به بر نامها و تصمیم گیریای خود همراه با دویدن فکر کنین، مطمئن باشین بهترین تصمیمات رو میگیرین.

 

 

 

 

 

 

 

16.اسب سواری

اندازه کالری سوزی: 200 تا 600 کالری در ساعت

شاید اسب سواری در میان بقیه ورزشایی که نام بردیم به آسونی قابل دسترس همه نباشه، اما سوارکاری حتی هفته ای یه بار یکی از بهترین راه ها واسه کاهش وزن و تناسب اندام هستش در عین حالا که شما می تونین ساعاتی از طبیعت سالم و قشنگتر لذت ببرین.اگه نگاهی از بالا به این ورزش بندازیم ، میبینیم که اسب سواری ورزش بسیار فوق العاده ایه و باعث قوی و متناسب شدن عضلات باسن، شکم و رانها می شه و انرژی در حدود 200 تا 600 کالری رو می سوزونه.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17. قایق سواری

اندازه کالری سوزی:500 تا 600 کالری در ساعت

قایق سواری بهترین راه واسه قوی و متناسب کردن دستهاه و هم ورزشی بسیار خوشحال کننده و باحال و شاده.اگه در نزدیکی محل سکونت خود امکان قایق سواری دارین حتما این ورزش رو امتحان کنین واگر این امکان براتون وجود نداره می تونین از دستگاه قایق در باشگاههای بدنسازی استفاده کنین.

 

 

 

منبع : parsivenus.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *