2 خوراکی مفید برای ورزشکاران | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

 

 

2 خوراکی به درد بخور واسه ورزشکاران

 

 

مصرف سبزیجاتی که پر از نیترات هستن مثل اسفناج یا چغندر واسه عضلات و هم اینکه واسه سلامت عمومی بدن خوبه.

اسفناج قدرت عضلات رو زیاد می کنه

 

اسفناج و یا دقیق تر بگیم نیترات موجود در اون قدرت عضلات رو زیاد می کنه.

 

به گفته محققان موسسه Kralinska سوئد، نیترات که در بدن به اکسید نیتریت تبدیل می شه کارکرد میتوکندریا رو بهتر می کنه. میتوکندریا همون ارگانیسمای سلولی هستن که انرژی لازم عضلات رو تأمین می کنن.

 

محققان به دنبال این بودن که کشف کنن مصرف نیترات روی تولید انرژی واسه افراد سالم چه تأثیری میذاره. واسه این کار به مدت 3 روز روی دو گروه از شرکت کنندگان در این تحقیق، مطالعاتی انجام شد.

 

گروه اول رژیم غذایی شامل نیترات برابر 200 تا 300 گرم اسفناج گرفتن و رژیم غذایی گروه دوم بدون این ماده در نظر گرفته شد.

 

بعد این دو گروه شروع به انجام فعالیتای ورزشی کردن و در طول این مدت اندازه مصرف اکسیژن در هر دو گروه اندازه گیری شد.

 

یافته های این بررسی نشون داد که بعد از مصرف نیترات، توانایی و کارایی میتوکندریای عضلات زیاد شد. در واقع بعد از مصرف نیترات مصرف اکسیژن کاهش و تولید انرژی زیاد می شه و به لطف همین نیتراتا عضلات قدرت بیشتری پیدا می کنن و اکسیژن کمتری نیاز دارن.

 

محققان دیدن اون دسته از ورزشکاران دوچرخه سواری که چند ساعت قبل از شروع مسابقه آب چغندر مصرف کرده بودن در مدت زمان کوتاه تری به

 

خط پایان رسیدن

 

به گفته محققان نیتراتا می تونن در مقابله با بیماریایی که به دلیل به درد نخوری و مشکل در میتوکندریا بروز پیدا میکنن مثل دیابت و بیماریای قلبی عروقی موثر عمل کنن.

 

نوشیدن آب چغندر توانایی فیزیکی بدن رو زیاد می کنه

 

اگه اهل ورزش هستین یا مسابقات مهمی در پیش دارین آب چغندر رو دریابید. محققان دانشگاه Exeter آمریکا آمریکا ثابت کردن نیترات که خیلی در این نوشیدنی هست باعث بهتر شدن و افزایش کارکرد فیزیکی ورزشکاران می شه.

 

در تحقیق نامبرده محققان دیدن اون دسته از ورزشکاران دوچرخه سواری که چند ساعت قبل از شروع مسابقه آب چغندر مصرف کرده بودن در مدت زمان کوتاه تری به خط پایان رسیدن.

 

در طول این تحقیق، محققان 9 دوچرخه سوار حرفه ای رو مورد مطالعه و آزمایش قرار دادن. اونا میخواستن اثر نیترات بر کارکرد جسمی و نتیجه مسابقات رو بررسی کنن.

 

اسفناج و یا دقیق تر بگیم نیترات موجود در اون قدرت عضلات رو زیاد می کنه

 

این ورزشکاران حدود دو ساعت و نیم بعد از نوشیدن نیم لیتر آب چغندر در دو راه چهار و شونزده کیلومتری به رقابت پرداختن. البته نوشیدنی چند تن از این ورزشکاران شامل نیترات بوده و چند تن دیگه نوشیدنی بدون نیترات مصرف کرده بودن. نتیجه این بررسیا نشون داد زمان رسیدن به خط پایان پیش دوچرخه سوارانی که نیترات مصرف کرده بودن 28 درصد کمتر از بقیه دوچرخه سواران بوده.

 

واسه توضیح خواص نیترات باید بگیم که این ماده قبل از هر چیز جریان خون رو افزایش و فشار خون رو کم می کنه.

 

نیترات هم اینکه باعث کم شدن اندازه اکسیژن لازم عضلات واسه انجام فعالیتای فیزیکی خود می شه. پس نیترات توانمندی و کارایی عضلات و سیستم قلبی عروقی رو زیاد می کنه.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *