نحوه یادگیری سریع جاوا اسکریپت_ شش ترفند ذهنی ساده

 

 

نحوه یادگیری سریع جاوا اسکریپت: شش ترفند ذهنی ساده

وقتی افراد سعی می‌کنند یادگیری جاوا اسکریپت یا هر مهارت کدنویسی واقعاً، آنها اغلب با چالش های مشابهی مواجه می شوند:

  • برخی مفاهیم ممکن است گیج کننده باشند، به خصوص اگر از زبان دیگری آمده باشید.
  • پیدا کردن زمان (و گاهی اوقات انگیزه) برای یادگیری سخت است.
  • >وقتی چیزی را فهمیدید، فراموش کردن دوباره آن بسیار آسان است.
  • چشم انداز ابزار آنقدر وسیع و دائماً در حال تغییر است که دشوار است بدانید از کجا شروع کنید.

خوشبختانه، این چالش ها قابل شناسایی و در نهایت غلبه هستند. در این مقاله، من قصد دارم شش ترفند ذهنی را ارائه کنم که به شما کمک می‌کند جاوا اسکریپت را سریع‌تر یاد بگیرید و به کدنویسی شادتر و سازنده‌تر تبدیل شوید. قدرت رنگ در طراحی مطب دندانپزشکی

1. اجازه ندهید تصمیمات آینده شما را از پیشرفت بازدارد

برای بسیاری از افرادی که به دنبال یادگیری سریع در جاوا اسکریپت هستند، یکی از اولین سوالاتی که می پرسند این است که از کدام چارچوب استفاده کنند (و بیایید منصف باشیم، زیاد وجود دارد). اما اگر با جاوا اسکریپت خام راحت نیستید، این سوال اشتباهی است که باید بپرسید. شما تمام وقت خود را صرف تحقیق در چارچوب‌های مختلف می‌کنید و هیچ‌کدام از زمان خود را واقعاً به جلو نمی‌برید.

یکی از راه‌های کمک به خروج از تله بلاتکلیفی، داشتن نقشه راه برای چیزهایی است که باید یاد بگیرید. برای مثال، برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، نقشه راه شما ممکن است به این شکل باشد:

در صورت تجزیه بیشتر، می توانید یک صفحه وب کاربردی فقط با HTML و CSS ایجاد کنید. با دیدن گام‌های جداگانه که به این صورت طرح‌ریزی شده‌اند، دیدن اینکه اکنون روی چه چیزی تمرکز کنید آسان‌تر می‌شود تا زمان را برای نگرانی در مورد چیزهایی که باید بعداً بیاورند تلف نکنید.

2. اجازه ندهید اعتماد به نفس شما را فریب دهد تا چیزها را فراموش کنید

درک سریع یک مفهوم می تواند یکی از آسیب رسان ترین چیزها برای پیشرفت شما در یادگیری جاوا اسکریپت باشد. اجازه دهید توضیح دهم.

وقتی چیزی را می خوانید و منطقی است، می تواند وسوسه انگیز باشد که فوراً به مطلب بعدی بروید. شاید چیز بعدی را بفهمید و دوباره ادامه دهید. اما به زودی به نقطه ای خواهید رسید که متوجه می شوید برخی از چیزهای قبلی را که یاد گرفته اید فراموش کرده اید، بنابراین باید به عقب برگردید. شما به مفاهیم قبلی نگاهی سریع می اندازید تا حافظه خود را تازه کنید و سپس دوباره ادامه دهید. اما حالا چیز دیگری را فراموش کرده اید. این رقص رفت و برگشت را تکرار می کنید تا زمانی که به نقطه ای برسید که متوجه شوید کاملاً گم شده اید. دلسرد می‌شوید، استراحت می‌کنید و وقتی می‌خواهید برگردید همه چیز را فراموش می‌کنید.

خوشبختانه، یک درمان دو مرحله‌ای ساده برای این مشکل وجود دارد:

  1. مقدار مطالبی را که در یک زمان یاد می‌گیرید محدود کنید.
  2. واقعی تمرین کنید — در واقع کد بنویسید.

وقتی مفهوم جدیدی را یاد می‌گیرید، مطمئن شوید که آن را امتحان کنید، با آن بازی کنید، با آن راحت شوید و حتی آن را با مفاهیم دیگر ترکیب کنید. بسیار مهم است که در هر نمونه ای که دنبال می کنید کد را تایپ کنید، زیرا این چیزی است که به شما کمک می کند آن را جذب کنید. همچنین، محدود کردن مقداری که در یک زمان یاد می‌گیرید به شما کمک می‌کند مطالب را حفظ کنید، به این دلیل ساده که به خاطر سپردن چیزهای کمتری آسان‌تر است.

به نظر می‌رسد این فرآیند بیشتر از خواندن چیزها و حرکت سریع طول می‌کشد، اما در واقع زمان بسیار کمتری را می‌طلبد زیرا نیازی به عقب نشینی ندارید. چندین بار این را به سختی یاد گرفتم.

3. با طرز فکر درست به تمرین نزدیک شوید

بسیاری از مردم تمرین را به عنوان چیزی کسل کننده و تکراری می دانند، بنابراین اغلب آن را نادیده می گیرند یا سعی می کنند از میانبر استفاده کنند. اگر سعی کنید تمرین جاوا اسکریپت خود را میانبر کنید، در واقع یادگیری آن بیشتر طول می کشد. اما چگونه می‌توانید تمرین را هیجان‌انگیزتر کنید تا واقعاً آن را انجام دهید؟

این تغییر طرز فکر را امتحان کنید:

اگر یک مفهوم جدید جاوا اسکریپت را یاد بگیرید و اجازه نداشته باشید آن را امتحان کنید، چه؟ چه احساسی خواهید داشت؟ من شخصاً به نوعی آزرده می شوم، به خصوص پس از صرف زمان برای درک آن. مثل این است که یک بچه یک اسباب بازی جدید بگیرد و اجازه نداشته باشد با آن بازی کند.

وقتی چیز جدیدی در جاوا اسکریپت یاد می‌گیرید، سعی کنید با آن مانند یک اسباب‌بازی جدید، یک ماشین جدید، یک جفت کفش جدید یا هر چیز دیگری رفتار کنید که از امتحان کردن آن لذت خواهید برد. پس مثل اینکه دارید کار می کنید تمرین نکنید، مثل اینکه دارید بازی می کنید تمرین کنید. با مهارت های جدید خود کار جالبی انجام دهید. خودت را غافلگیر کن به دوستان خود نشان دهید.

مطلب دیگر :    آیا استفاده از اندیکاتور به ترید کمک میکند؟ + معرفی بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

با طرز فکر بازیگوش‌تر، خیلی سریع‌تر یاد می‌گیرید، مطالب را طولانی‌تر به خاطر می‌آورید، و لذت بیشتری خواهید برد.

4. با استفاده از ترفند فیس بوک

زمان برای کدنویسی پیدا کنید

یکی از رایج ترین مشکلات مردم این است که نمی توانند زمانی را برای کدنویسی پیدا کنند. اغلب، همان افراد ساعت‌ها را در سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، یوتیوب، ویکی‌پدیا یا ردیت سپری می‌کنند. صرف نظر از اینکه این شما را توصیف می کند یا نه، هنوز درس هایی برای آموختن در اینجا وجود دارد.

من قطعاً مواقعی داشته ام که قصد داشتم مدتی را به فیس بوک نگاه کنم، اما در نهایت ساعت ها در آنجا ماندم. چگونه این اتفاق می افتد؟ این دقیقاً به این دلیل اتفاق می افتد که من قصد نداشتم برای مدت طولانی به آنجا بروم. شروع کردن در کاری سخت ترین بخش است، بنابراین با کوچک نگه داشتن تعهد اولیه خیلی راحت تر می توانم وارد کار شوم. اگر کسی از من می‌پرسید که آیا حاضرم ساعت‌ها را در فیس‌بوک بگذرانم، می‌گفتم نه، زیرا چنین زمانی را ندارم. با این حال، من نسبت به این ایده که فقط یک چیز را سریع بررسی کنم، بسیار پذیرا هستم، و اینگونه است که درگیر می شوم.

خبر خوب این است که هنگام یادگیری کدنویسی می توانید از همین روانشناسی به نفع خود استفاده کنید. سعی نکنید چندین ساعت برنامه نویسی کنید زیرا در این صورت هرگز زمانی را پیدا نخواهید کرد. فقط به خود بگویید که می خواهید چند کد را به مدت سه دقیقه امتحان کنید. دیگر هرگز برای یافتن زمان تلاش نخواهید کرد.

5. آهسته تر فکر کنید و سریعتر یاد خواهید گرفت

این یکی غیر منطقی به نظر می رسد، بنابراین من آن را با یک داستان توضیح می دهم.

یکی از دوستان من زمانی در مورد ویژگی خاصی از جاوا اسکریپت گیج شده بود. از او خواستم تا آنچه را که می‌دانست به من بگوید و سپس توضیح دهد که کدام بخش گیج‌کننده است. همانطور که او قطعه کد را مرور می کرد، متوجه شدم که او عجله دارد.

“صبر کن!” گفتم. “آهسته، و من را در هر مرحله از این راه بروید.”

دوستم خلاصه ای کلی از آنچه در کد اتفاق می افتد به من داد.

من دوباره او را متوقف کردم. “شما هنوز عجله دارید. دوباره امتحان کنید، اما این بار، از شما می‌خواهم که به معنای واقعی کلمه هر خط از این را مرور کنید و به من بگویید دقیقاً در هر خط چه اتفاقی می‌افتد.”

این بار دوستم بهتر توانست توضیح دهد که در کد چه خبر است. نکته کلیدی این بود که او به جای اینکه سعی کند همه آن ها را به یکباره بفهمد، وقت گذاشته بود تا از هر قسمت آن عبور کند.

در مواردی مانند این، آهسته‌تر فکر کردن در واقع باعث می‌شود سریع‌تر یاد بگیرید.

6. ابتدا کد پیچیده را به زبان ساده بنویسید

اگر قرار است کدی پیچیده یا ناآشنا باشد، ابتدا آن را به زبان ساده بنویسید. به این ترتیب، قبل از نوشتن کد، می‌توانید بفهمید که می‌خواهید چه کاری انجام دهد. در اینجا دو مزیت این رویکرد وجود دارد:

  1. نوشتن کد شما آسان‌تر و سریع‌تر خواهد بود، زیرا مجبور نیستید دائماً متوقف شوید و به نحوه رفتار آن فکر کنید.
  2. شما قبل از وقوع باگ‌ها به آن‌ها برخورد خواهید کرد، زیرا آنها را می‌بینید. شما ایده واضح تری از آنچه که کد باید انجام دهد خواهید داشت.

یادگیری سریعتر زبان های برنامه نویسی

ما راه‌های زیادی را برای یادگیری سریع‌تر جاوا اسکریپت بررسی کرده‌ایم، اما می‌توانید بسیاری از این نکات را در مهارت‌های دیگر اعمال کنید. در اینجا خلاصه ای از آنچه پوشش داده ایم آمده است:

  • از نگرانی در مورد تصمیمات آینده خودداری کنید و وارد شوید.
  • با مهارت‌های جدید مانند اسباب‌بازی‌ها، تمرین را سرگرم‌کننده کنید.
  • زمانی برای کدنویسی پیدا کنید و فقط با انجام تعهدات کوچک راه خود را انجام دهید. با سایت‌هایی مانند فیس‌بوک، یوتیوب یا ویکی‌پدیا این کار را انجام می‌دهید.
  • آهسته‌تر، قدم‌های کوچک‌تری بردارید، و سریع‌تر یاد خواهید گرفت.

پس چگونه به یادگیری؟ آیا نکته یا ترفندی دارید که من در اینجا به آن اشاره نکردم؟ یا شاید فکر می‌کنید که همه چیز بیهوده است و تنها راه پیش رو این است که دوازده ساعت در روز وقت بگذارید. در هر صورت، مایلم نظر شما را در نظرات بشنوم.

منبع: https://salehmedia.ir/957810-2/