17 ماده ی غذایی ضد اشتها | رژیم غذایی

آکایران :برخلاف بعضی آدما که همیشه از بی اشتهایی شکایت می کنن بعضیا هستن که از اشتهای زیاد خود شاکی هستن. این افراد یه ریز میل به خوردن دارن و به احتمال زیاد چاق هم هستن.

اگه شمام جزو آدمایی هستین که نمی دونین با اشتهای زیادتون چه کنین مطالعه این مطلب رو از دست ندین. چون مواد غذایی به درد بخور و سالمی وجود دارن که باعث احساس سیری شده و اشتهای زیاد رو از بین می برن.

17 ماده غذایی ضد اشتها

بادام
بادام پر از پروتئین گیاهی است. هر 100 گرم از این ماده غذایی به درد بخور حدود 25 گرم پروتئین داره. در نتیجه اثر زیادی در کنترل اشتها و ایجاد احساس سیری داره. روزانه ده تا پونزده عدد بادام واسه سیر شدنتون کافیه.

انجیر
مصرف کردن انجیر خشک واسه بیشتر افراد ساده تر از خوردن انجیر تازه س. در هر حال انجیر پر از فیبر و البته شامل قنده. این ماده غذایی می تونه اشتهای شما رو کنترل کنه. اگه طرفدار طعم شیرین هستین می تونین از خوردن اون لذت ببرین.

زیتون
بنا : احتیاجی نیس منتظر ساعت غذا باشین تا به سراغ زیتون برید. زیتون پر از فیبر و چربیای گیاهیه که به کاهش اشتها کمک می کنن. پیشنهاد می کنیم در بین روز و حتی به عنوان میان وعده زیتون بخورین.

میوه شاه بلوط
میوه شاه بلوط شامل اندازه زیادی فیبره. به خاطر همین باعث کاهش اشتها و سیری دراز مدت می شه. بهتره بدونین که هر 100 گرم از این میوه 6 گرم فیبر داره. آرد شاه بلوط هم گزینه خوبی واسه جفت و جور نانهایی با طعم خاصه. در این آرد هم خیلی فیبر هست.

موزلی با میوه های خشک
موزلی از غلات جفت و جور می شه و یکی از صبحانه های مورد علاقه اروپاییا حساب می شه. شمام می تونین روش درست کردن اونو با جوی دو سر یاد بگیرین و با شکلای جور واجور میوه های خشک و توت و چیزای دیگه ای به جز اینا بخورین. می بینین روزتون رو با انرژی زیاد و بدون پرخوری به شب خواهید رساند.

بادام پر از پروتئین گیاهیه. هر 100 گرم از این ماده غذایی به درد بخور حدود 25 گرم پروتئین داره. در نتیجه اثر زیادی در کنترل اشتها و ایجاد احساس سیری داره. روزانه ده تا پونزده عدد بادام واسه سیر شدنتون کافیه

خوراک لپه
شاید کمی براتون عجیب باشه و لپه رو فقطً مناسب خورش قیمه بدونین. اما بهتره بدونین که این ماده غذایی یه میان وعده مناسب واسه بعدازظهره. می تونین لپه رو پخته و با کمی روغن هسته انگور و گوجه فرنگی رنده شده مخلوط کرده و بخورین. با همین کار ساده تا شب سیر هستین.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین مانند سیب زمینی معمولی شامل فیبره. البته بیشترین اندازه فیبر این مواد غذایی در پوست اونا قرار دارن. پیشنهاد می شه سیب زمینی شیرین به صورت بخارپز و درسته مصرف شه.

از پوره کردن اون دوری کنین چون بیشتر فیبرهای خود رو از دست میده. این ماده غذایی به درد بخور واسه کنترل قند خون و کنترل اشتها بسیار موثره.

خرما
اگه با انجیر خشک میونه ای ندارین می تونین خرما بخورین. خرما شامل اندازه زیادی فیبر و قنده و خیلی راحت می تونه اشتهای شما رو کنترل کنه.

تمشک
تمشک پر از ویتامین C و فیبره. این میوه خوشمزه و به درد بخور علاوه بر این که حال و هوایتان رو عوض می کنه و لبخند بر لبانتان می نشاند می تونه اشتهایتان رو هم کنترل کنه.

شما می تونین بدون داشتن هیچ عذاب وجدانی روزانه مقداری شکلات مشکی 70 درصد (یک تا دو مربع) بخورین. این ماده غذایی احساس سیری زودهنگامی ایجاد کرده و اشتهایتان رو کنترل می کنه

لوبیای قرمز
لوبیا رو یکی از منابع گیاهی خوب پروتئین و فیبر بدونین. این ترکیبات مغذی خیلی راحت معده رو پر کرده و شما رو از پرخوری یا ریزه خواری بین غذا دور می کنن.

نون کامل
نون جفت و جور شده از آرد سبوس دار علاوه بر انرژی لازم واسه شما شامل اندازه زیادی فیبر هم هست که باعث ایجاد احساس سیری طولانی یه مدت می شه. در نتیجه اگه می خواین اشتهایتان رو کنترل کنین نون سبوس دار بخورین.

هوموس
هوموس از نخود جفت و جور می شه و مصرف اون با نون پیتا خوشمزه و انرژی زا است. مصرف این غذای عربی یونانی باعث کنترل اشتهای شما می شه.

موز
مصرف موز بسیار راحته و می تونین در آخر غذا به عنوان دسر سیرکننده استفاده کنین. این میوه خوشمزه خوب شما رو سیر کرده و از پرخوری دور می سازه.

نون گندم مشکی
یه جانشین واسه نونای سبوس دار و یا نون جفت و جور شده از آرد شاه بلوط نون گندم مشکی است. با مصرف این نونا شما می تونین فیبر و مواد معدنی خوبی دریافت کرده و خوب اشتهایتان رو کنترل کنین.

 

شکلات مشکی 70 درصد
شما می تونین بدون داشتن هیچ عذاب وجدانی روزانه مقداری شکلات مشکی 70 درصد (یک تا دو مربع) بخورین. این ماده غذایی احساس سیری زودهنگامی ایجاد کرده و اشتهایتان رو کنترل می کنه.

آووکادو
آخرین ماده غذایی سیرکننده و ضداشتهای انتخاب شده آووکادوه. میوه ای که شامل اندازه زیادی امگا 3 و هم اینکه فیبره. بافت کرم مانند این میوه واسه تزیین و صرف با شکلای جور واجور غذاها همخوانی داره. با مصرف این میوه شما از ریزه خواری و پرخوری روزانه در امان می مونین.

فاطمه مهدی پور

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش رژیمای لاغری ، رژیمای چاقی سایت

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *