بهترین قارچ برای لاغری کدام است؟

بهترین قارچ برای لاغری کدام است؟

از زمان های قدیم مردم چین و ژاپن از قارچ  برای لاغری استفاده می کردند. آنها می دانستند که قارچ ها خاصیت ضد چاقی دارند تا اینکه با پیشرفت علم و فناوری، خواص درمانی قارچ ها کشف گردید و در نهایت ترکیبات ضد تومور، ضد چاقی ک چندین نوع گلوکان از دیواره سلولی قارچ ها نشخیص داده شد.

قارچ های خوراکی حاوی تیامین (ویتامین B1) هستند که می تواند نیاز بدن انسان به تیامین را تامین و از بروز چربی انباشته در انسان جلوگیری کند. قارچ ها به دلیل داشتن ویتامین B12 از کم خونی نیز جلوگیری می کنند. در ادامه به بررسی مصرف قارچ برای لاغری و همچنین تاثیر قارچ بر لاغری می پردازیم.

تاثیر قارچ گانودرما در کاهش وزن

گانودرما بدن ما را هدف قرار می دهد و به روشی منحصر به فرد باعث کاهش وزن می شود که این کار با تغییر باکتری در روده صورت می گیرد. حتما تا به حال نام باکتری های روده را شنیده اید یا با اصطلاحات غذایی «پروبیوتیک» و «پری بیوتیک» آشنا هستید. البته اگر تا به حال رژیم غذایی خاصی گرفته باشید، ممکن است این کلمات را بشناسید، اما باید بدانید که عمل گانودرما در بدن انسان به چه صورت است؟

گانودرما به عنوان یک پروبیوتیک عمل می کند، یعنی روی میکروب های روده اثر می گذارد و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود. گانودرما باکتری های خوب روده را افزایش و التهاب آن را کاهش می دهد که برای متابولیسم کلی بدن شرایط عمل کردن به روشی سالم را فراهم می کند. مواردی که ذکر شد بر اساس مطالعات و تحقیقات پزشکی است؛ همچنین باید بدانید که بین باکتری های بد روده و چاقی رابطه مثبتی وجود دارد.

گانودرما از ترکیباتی تشکیل شده است که در بدن فعال هستند و متابولیسم را در بدن افزایش می دهند؛ به همین دلیل چنین انرژی در بدن افزایش می یابد که گویی چند ساعت ورزش در این سطح از انرژی و گرما انجام داده اید؛ بنابراین از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند. در صورت اضافه وزن با قرص های لاغری قارچ گانودرما به طور منظم ورزش کنید و سپس به طور معجزه آسایی می‌ توانید تاثیر قارچ بر لاغری خود را مشاده کنید.

مصرف قارچ برای لاغری با قارچ شیتاکه

اثرات قارچ شیتاکه در آزمایشگاه ها مورد بررسی و خواص و تاثیر آن در جلوگیری از افزایش وزن موش ها نیز به اثبات رسیده است. در این مطالعه موش ها به سه گروه تقسیم شدند و قارچ شیتاکه به صورت پودر مصرف شد. در گروه اول مصرف کم پودر قارچ شیتاکه را برای موش در نظر گرفتند؛ این مصرف در رژیم غذایی پرچرب در نظر گرفته شد.

در گروه دوم، موش ها از پودر قارچ شیتاکه در رژیم غذایی پرچرب به طور متوسط ​​استفاده کردند. در گروه سوم، موش ها نیز از مقادیر زیادی پودر قارچ شیتاکه در رژیم غذایی چرب بهره مند شدند. جالب است بدانید که نتایج استفاده از پودر قارچ شیتاکه روی موش‌های صحرایی نشان داد آن موش‌هایی که پودر قارچ شیتاکه بیشتری مصرف کردند، کمترین افزایش وزن را داشته‌اند. در واقع، رسوب چربی در این نوع موش کمتر بود. این مطالعه به طور کلی در یک دوره شش هفته ای صورت گرفت. نتایج این مطالعه رابطه معکوس بین افزایش بافت چربی و مصرف شیتاکه را نشان می دهد.

مطلب دیگر :   طرح توجیهی- ۴ دلیل اینکه چرا یک طرح توجیهی ( بیزینس پلن ) اهمیت دارد

قارچ شیتاکه حاوی عناصری است که به دلیل مزایا کاهش چربی خون شناخته شده است؛ بتا گلوکان و اریتادینین از جمله این عناصر هستند. در حقیقت، اریتادینین به دلیل خواص هیپوکلسترولمی و هیپولیپیدمیک در مطالعات شناخته شده است. بتا گلوکان موجود در شیتاکه نیز یک فیبر محلول می باشد که در جو، جو، باکتری ها، قارچ های خوراکی، چاودار و به طور کلی قارچ ها یافت می شود؛ ساختار این عنصر در مواد و مواد غذایی مختلف یکسان نیست. این عنصر یک فیبر محلول است و بنابراین با مصرف قارچ شیتاکه احساس سیری خواهیم کرد.

این کار از پرخوری جلوگیری می کند و هنگامی که این عنصر محلول مصرف می شود، بر جذب غذا تأثیر می گذارد و منجر به جذب تدریجی غذا می شود. این باعث کاهش سطح چربی پلاسما خون و در نتیجه می تواند مقاومت به انسولین را در بدن افزایش دهد. چاقی ناشی از چربی بالا نیز می تواند منجر به دیس لیپیدمی شود. این موضوع مشکلات زیادی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

دم بوقلمون قارچ برای لاغری

قارچ دم بوقلمون را به دلیل شکل خاص و رنگ های قابل توجه آن معمولاً دم بوقلمون می نامند. قارچ بوقلمون روی بوته های مرده در محیط های جنگلی در سراسر جهان رشد می کند و نام خود را از حلقه هایی گرفته است که طیف رنگی شبیه پرهای بوقلمون دارند.

این قارچ ترکیه ای که محققان و کارشناسان آن را یون جی می نامند، به هضم غذا و پاکسازی دستگاه گوارش بسیار کمک می کند. این مدل قارچ حاوی اربیوتیک های زیادی است که باکتری ها را از بین می برد. کسانی که سندرم روده دارند این قارچ دم بوقلمون بسیار مفید است و برای افراد چاق راه حلی محسوب می شود که به جای رفتن به باشگاه های مختلف، این قارچ را مصرف کنند تا در لاغری آنها تاثیر بالایی داشته باشد.

سخن پایانی

در نهایت می توان بیان کرد که گانودرما بهترین قارچ برای لاغری است؛ زیرا به عنوان یک پروبیوتیک زیستی عمل می کند و بر باکتری های روده تأثیر می گذارد. در واقع باکتری های خوب روده را افزایش و التهاب روده را کاهش می دهد و سیستم متابولیک را بهبود می بخشد؛ در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. ترکیبات موجود در گانودرما باعث افزایش متابولیسم و افزایش انرژی بدن و همچنین جلوگیری از تجمع چربی در بدن می شوند.