با ۱۰ مورد از باهوش ترین زنان تاریخ آشنا شوید

در گذشته بسیاری عقیده داشتن مردها باهوش ترین موجودات روی کره زمین هستن. با این حال، با تلاشای زنان ثابت شد که اونا در هوش چیزی کمتر از مردان ندارن. حتی خیلی از زنان ثابت کردن که در هر میدون ای، چه تحصیلات و چیکار و در کل زندگی، می تونن بهتر از مردان باشن. زنا باهوش هستن و این مسأله در طول تاریخ و بارها ثابت شده اما بعضی زنان هستن که ضریب هوشی خاصی دارن که حتی از باهوش ترین مردان تاریخ هم بیشتره. در ادامه به ۱۰ مورد از باهوش ترین زنان تاریخ می پردازیم.

۱- اولیویا منینگ- ضریب هوشی ۱۶۲

اولیویا منینگ در سن ۱۲ سالگی یعنی وقتی که بیشتر هم سن و سالانش از بازی با دوستان شون حال می کنن و از تکالیف مدرسه بدشون میاد، در سال ۲۰۱۲ در تست آی کیو Mensa شرکت کرد.
ضریب هوشی اون که بیشتر از ۱۶۰ بود همه رو حیرت زده کرد.
این در حالیه که ضریب هوشی آلبرت انیشتین و استفن هاوکینگ ۱۶۰ بود. اولیویا در سن پایین از نوابغ دنیا پیشی گرفته بود.

۲- فبیولا مون- ضریب هوشی ۱۶۲

تست آی کیو Mensa، ضریب هوشی فبیولا مون ۲۱ ساله رو ۱۶۲ نشون داد که از ضریب هوشی انیشتین و استفن هاوکینگ بیشتره. مون علاقه زیادی به شطرنج داره و می خواد در بخش پزشکی تحصیل و فعالیت کنه.
اون دوران مدرسه اش رو در لندن گذرونده. مون هم اینکه کمربند بنفش کاراته داشته و علاقه زیادی به موسیقی و گیتار زدن داره.

 

۳- جودیت پولگار- ضریب هوشی ۱۷۰

 

جودیت پولگار ۴۲ ساله، یه استاد بزرگ شطرنج مجارستانیه که اونو بهترین شطرنج باز زن تاریخ می دونن. پولگار تنها ۱۵ سال داشت که به عنوان استاد بزرگی در شطرنج رسید. اون در سن بسیار پایین به فهرست ۱۰۰ بازیکن برتر فدراسیون بین المللی شطرنج راه یافت و رکورد شکنی کرد.
جودیت موفقیتا و عناوین دیگری هم کسب کرده. اون در برابر خیلی از استادان مشهور شطرنج از جمله ویسواناتان آناند و گری کاسپاروف بازی کرده و ضریب هوشی اون ۱۷۰ هستش.
هم اینکه اونو یکی از باهوش ترین آدمای دنیا می دونن.

 

۴- روت لارنس- ضریب هوشی ۱۷۵

 

روت لارنس، ریاضی دان و استاد ریاضی بریتانیایی، فعالیتای زیادی در مورد نظریه گره و توپولوژی جبری داشته.
لارنس ۴۷ ساله، علاوه بر اینکه یه کودک نخبه بود، یکی از باهوش ترین زنان تاریخ هم هست.
اون تنها ۱۰ سال داشت که در آزمون ورودی دانشگاه آکسفورد نمره عالی بدست آورد و جوون ترین فارغ التحصیل این دانشگاه در دوران معاصر بود. ضریب هوشی اون ۱۷۵ هستش.

 

۵- گریس هاپر- ضریب هوشی ۱۷۵

 

گریس هاپر یه دانشمند مشهور و بزرگ امریکایی در مورد علوم کامپیوتری بود که اولین کامپایلر تاریخ به دست اون اختراع شد اون وقتی ۳۴ ساله بود تلاش کرد وارد نیروی دریایی شه اما موفق به این کار نشد.
بعدا اون عزمشو جزم کرد وارد میدون علوم کامپیوتری شه و تا به امروز کسی نتونسته به گرد پای اون برسه. موفقیتای بزرگ هاپر و نشون افسری نیروی دریایی اش دلیل شد لقب «گریس عجیب» رو بگیره.
اون ۴۰ مدرک افتخاری از خیلی از دانشگاه های دنیا گرفت و ضریب هوشی اون ۱۷۵ بود.

۶- ژرمن استل- ضریب هوشی ۱۸۰ تا ۱۸۵

ژرمن استل که به مادام استل هم معروفه در سال ۱۷۶۶ در پاریس به دنیا اومد. اون یه مفسر اجتماعی و فعال سیاسی بود. ژرمن هم اینکه نویسنده مشهوری بود و تألیفات زیادی داشت. استل مهم ترین مخالف و منتقد ناپلئون بود. ناپلئون اونو به خاطر نوشته هاش از زندگی در فرانسه منع کرده بود. مادام استل بعد از یه مدت خلوت گزینی در آلمان، عضو گروه گوته شد.

مطلب دیگر :   ۱۴ ماده غذایی کم کالری که باعث افزایش وزن نمی‎شوند

ضریب هوشی اون بین ۱۸۰ تا ۱۸۵ تخمین زده شده.

ژرمن استل یکی از باهوش ترین زنان عصر خودش بود.

۷- ماری کوری- ضریب هوشی ۱۸۵

ماری کوری یکی از تأثیرگذارترین شخصبتای تاریخه و ضریب هوشی اون ۱۸۵ بود. اون یه شیمی دان و فیزیک دان فرانسوی-لهستانی بود که بیشتر شهرتش به دلیل فعالیت هاش در مورد رادیو اکتیویتهه. کوری دو جایزه نوبل گرفت؛ یه بار در سال ۱۹۰۳ در رشته فیزیک و دوباره در سال ۱۹۱۱ در رشته شیمی. ماری کوری واقعا مشهورترین زن دانشمند تاریخه و افتخارات و فعالیتای زیادی در فهرست بلند بالای کارنامه حرفه ای اون هست.
اون نقش زیادی در کمک به تشکیل دنیای مدرن داشت و فعالیتش هیچوقت فراموش نمیشه.

 

 

۸- مرلین ووس سونت- ضریب هوشی ۱۹۰

معروفیت مرلین ووس سونت به دلیل هوش بالای اونه. ضریب هوشی اون ۱۹۰ هستش.
اون در نشریات مقاله نویسی می کنه و به کار نویسندگی مشغوله. اون در یکی از نشریات، بخش خاصی به نام «از مرلین بپرس» داره که به جواب به سؤالات و حل معماها اختصاص داره.
نام اون حتی در کتاب رکوردهای گینس به خاطر ضریب هوشی بالایش ثبت شده.

۹- هایپیشا- ضریب هوشی ۱۹۰

هایپیشیا، دختر تئون ریاضی دان مشهور، در میونه سالای ۳۵۱ تا ۳۷۰ میلادی به دنیا اومد. اون یه فیلسوف، منجم و ریاضی دان یونانی بود که اول در مصر و بعد در امپراتوری روم شرقی زندگی می کرد.
خیلی از وسایل علمی مانند اسطرلاب و چگالی سنج اختراع اون بوده.
اون تفسیرها و رساله ها زیادی رو با همکاری دیگه نویسندگان یا به تنهایی به تحریر درآورد. ضریب هوشی اون بیشتر از ۱۹۰ تخمین زده شده.
هم اینکه اونو یکی از باهوش ترین زنان تاریخ می دونن.

۱۰- ادیت استرن- ضریب هوشی ۲۰۰

ادیت استرن یکی باهوش ترین زنان تاریخه. اون یه کودک نخبه بود و قبل از یه سالگی می تونست محاسبه کنه و با جملات کامل صحبت کنه.
اونم مانند دیگه کودکان نخبه، مدارک تحصیلی زیادی رو قبل از هیجده ساله شدن بدست آورد. بیشتر از ۱۲۸ اختراع به نام اون ثبت شده.
استرن جوایز زیادی مثل جایزه یه عمر نتیجه کار علمی در مورد مهندسی کسب کرده. ضریب هوشی اون ۲۰۰ بوده و در بعضی تستای آی کیو اون نمره بالاتری هم کسب کرده.

زنان جسوری که سقفای شیشه ای رو در هم شکستند؛ با ۲۰ زن پیشگام تاریخ آشنا شید

۱۰ اختراع مهم و زیادی که به وسیله زنان مخترع انجام شده

زنائی که بر جهان حکومت می‌کنن: ۲۵ رهبر قوی جهان

معرفی ۱۰ تن از خبیث ترین زنان تاریخ که قاتل سریالی هستن