زندگی خود را به دست خود خراب نکنید؛ حسادت و آدم‌های اشتباه را کنار بگذارید

اگه به مرحله‌ای رسیده‌اید که دوست ندارین از رخت‌خواب بیرون بیایید، کسی رو ببینین یا حتی حوصله حرف زدن هم ندارین، حتما ادامه این مقاله رو بخونین.

خیلی از ما در برهه‌های جور واجور زندگی دچار بیحالی و رکود احساسی و هیجانی شده‌ایم. برامون پیش اومده که حوصله هیچ‌چیز و هیچ‌کسی رو نداشته باشیم و ترجیح بدیم در پیله تنهایی خود بمونیم. این احساس به دلایل جور واجور در زندگی هر فردی ممکنه ظهور کنه.
از شکست عاطفی گرفته تا از دست دادن عزیزان، افسردگی، افسردگی فصلی یا عادت‌های اشتباهی که هر روز تکرار می‌شن.

مورد آخر دقیقا موضوعیه که می خوایم در این مطلب به اون بپردازیم. بیشتر آدم‌ها تقریبا ۴ عادت روزمره دارن که به‌شدت خراب کننده س و دلیل می‌شه انرژی منفی در زندگی اونا جریان داشته باشه.

این ۴ عادت رو در ادامه به طور مفصل براتون توضیح داده‌ایم. همراهمون باشین.

۴- حضور آدم‌های اشتباه در زندگی

ما آدم‌ها از تنها بودن می‌ترسیم. به همین خاطره که همیشه در تلاش واسه پیشرفت رابطه‌هامون هستیم و تلاش می‌کنیم با سرعت زیاد افراد جدیدی رو به حریم خصوصی خود وارد کنیم.
اما باید بدونین تصمیمات اشتباه باعث تخریب آینده ما می شن.
شمار کمی از کسایی که به زندگی خود راه می‌بدیم واقعا واسه درمان درد تنهایی به درد بخور هستن و می‌تونن نقش دوست واقعی رو اجرا کنن.

در مورد رابطه‌های خود در زندگی عجله نکنین. زندگی شلوغ و پرجنب‌وجوش خیلی سریع شما رو خسته می کنه.
واسه داشتن جربزه و اعتماد به‌نفس بیشتر بهتره به تحلیل گذشته خود بپردازید.

واسه این منظور بهترین کاره که یه مدت رو در تنهایی سپری کنین. تنهایی به ما آدم‌ها کمک می‌کنه تا بهتر خودمون رو بشناسیم. هم اینکه متوجه می‌شیم دقیقا از زندگی چه می‌خواهیم و با تعیین هدف می تونیم آینده‌ای بهتر واسه خود رقم بزنیم.

هر چیزی در زندگی دو رو داره.

تنهایی هم از این قانون مستثنا نیس.

اگه بدونین که به واسطه تنهایی موقتی تا چه حد می‌تونید با منِ داخلی خود آشنا شید، هیچوقت از ترس تنها موندن افراد ناجور رو وارد زندگی خود نمی کنین.

 

۳- توضیح ندادن احساسات واقعی خود

 

اشخاصی که با مشکلات زیادی در زندگی خود مواجه بوده‌ان بسیار با احتیاط و محافظه‌کار می‌شن. وقتی که فرد جدید رو ملاقات می‌کنن بسیار با احتیاط حرف می‌زنند و تلاش می‌کنن تا حد امکان از نمایش احساسات واقعی خود دوری کنن.

دسته‌ای از مردم تصور می‌کنن بروز دادن احساسات به معنی ضعفه. اما واقعیت اینه که این ادما از جربزه و جربزه کافی در زندگی بهره مند نیستن و خود رو از لحظه‌های خوشحال و روشن در زندگی محروم می‌کنن.

مطمئنا وقتی قلب خود رو باز می‌گذاریم با ضربه‌های احتمالی هم مواجه میشیم. خود رو در برابر آسیب قرار دادن حتما رفتار نادرستی نیس.
وقتی فردی آسیب‌پذیر باشه یعنی اجازه می‌دهد بقیه از اون پشتیبانی و حفاظت کنن و همدردی اونا رو قبول می کنه.

سخن گفتن در مورد عشق یا جدایی هر دو بسیار جادویی و مهم هستن. خود رو از نعمت تعامل با بقیه محروم نکنین. واسه عاشق شدن باید پردل و جربزه باشین. فقط این رو یادتون باشه که همیشه حرف دل و احساسات واقعی خود رو بگید و از گفتن اون نترسین و خجالت نکشید.

۲- کینه‌ای بودن و نبخشیدن

در زندگی روزا و لحظه‌هایی وجود دارن که دوست نداریم اصلا اونا رو به خاطر بیاریم. از شکست‌های عاطفی گرفته تا مرگ عزیزان یا شنیدن حرف‌های سنگین و ناراحت کننده از دور و بریا. اما همه باید با این رقابت‌ها در زندگی خود روبه‌رو شن؛ به صورتی که اجازه ندین اتفاق‌های بد اعتماد به نفس شما رو تحت تاثیر بذارن.

مطلب دیگر :   راهنمای دریافت ویزا گردشگری لهستان برای «شنگن اولی ها»

وقتی خاطرات گذشته‌های تلخ رو همه جا با خود حمل می‌کنین، از درون خرد میشین. در اینجور حالتی همیشه خود رو سرزنش می‌کنین و با قلبی شکسته و روحیه‌ای ناآرام کار و زندگی خوهید کرد که در آخر دستاوردی جز «تخریب خود» بدنبال نداره.

وقتی به این مرحله می‌رسید در شغل خود هم ضعیف و بی‌دقت میشین چون تصور می‌کنین که لیاقت پیشرفت و ترفیع رو ندارین.

ناامیدی، سرخوردگی و غمگین بودن باعث از بین رفتن زندگی می شه.
واسه بیرون اومدن از اینجور چرخه‌ی دلسرد کننده‌ای بهتره از فکر کردن به گذشته و اتفاقات تلخ دست بکشین.

گذشته‌ها رو در همون گذشته جا بذارین و واسه آینده‌ای بهتر برنامه‌ریزی کنین.

 

۱- مقایسه خود با بقیه

 

مقایسه خود با بقیه مضرات زیادی واسه روحیه افراد داره و زندگی اونا رو نابود می‌کنه. از جمله مضرات این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • همیشه نقطه ضعف‌های خود رو با ویژگی‌های بقیه مقایسه می‌کنیم.
    • این کار هیچ دستاوردی نداره و فقط باعث از بین رفتن امید، اشتیاق و اعتماد به نفس ما می‌شه.
    • پیشرفت‌های خود رو نمی‌بینیم چون همیشه چشممون به زندگی بقیه س.
    • وقت و انرژی خود رو صرف بقیه می‌کنیم اگه می تونیم اونا رو واسه پیشرفت زندگی خود هزینه کنیم.

 

  • مقایسه کردن هیچوقت به خوشحالی ما منجر نمیشه.

 

  • هر انسانی ویژگی‌های منحصر به فرد خود رو داره.
  • بخاطر این مقایسه کردن اصلا مساوی نیس و در واقع به خودتون ظلم می‌کنین.

هر وقت احساس کردین به موقعیت فردی دیگری حسادت می‌کنین یا خود رو با اون مقایسه می‌کنین، پیشنهاد می‌کنیم اقدامات زیر رو انجام بدین:

  1. به پیشرفت‌های خود در زندگی فکر کنین: شمام حتما کارای با ارزشی در زندگی خود انجام داده‌اید. هیچوقت موفقیت‌های قبلی خود رو به دست فراموشی نسپارید و تلاش کنین با یادآوری اونا انگیزه‌های بیشتری واسه حرکت به جلو پیدا کنین.
  2. به خودتون یادآوری کنین که هیچ‌کسی کامل نیس: همیشه این رو یادتون باشه که همه در زندگی خود مشکلات خاص خودشون رو دارن. بدون تلاش و مانع نمی‌توان به جایگاه‌های بالا رسید. پس، قبل اینکه بخواین خود رو با بقیه مقایسه کنین به این فکر کنین که اونا هم در آخر مشکلاتی رو پشت سر گذاشته‌ان تا به جایگاه الان رسیده‌ان.
  3. بدنبال مثال‌هایی واسه تشویق خود باشین: آدمایی که به نظرتون موفقن رو به عنوان الگو در زندگی خود انتخاب کنین. با نگاه به زندگی این افراد (به جای حسادت) می‌تونید راز و رمز موفقیتشون رو کشف کنین و خودتون رو واسه رسیدن به مدارج بالا تشویق کنین.