۶ غذایی که سبب بروز پیری زودرس و ایجاد اکنه در پوست می شوند

پیری زودرس، اکنه، جوش و التهابات پوستی می تونه از بدترین کابوسا واسه هر انسانی بشمار بره. فارغ از اینکه در بعضی مواقع، بعضی بیماریا موجب خراب شدن پوست می شن، باید بدونین که تغذیه نقش اساسی در این داره.

وقتی غذاهای چرب، پر از قند یا نمک مصرف می کنین، به طور غیرمستقیم پوست صورت خود رو در برابر شکلای جور واجور عارضه ها می ذارین. واسه اینکه بدونین غذاهای جور واجور چه اثراتی روی پوست شما دارن از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب همراهمون باشین.

 

گوشت‌های فراوری شده

 

 

 

گوشتای فراوری شده شامل سدیم زیادی هستن

یکی از مقصرهای اصلی ورم صورت پس از خوردن غذا در رستورانا و کافه ها، مصرف گوشت فراوری شده.
این گوشتا عموما شامل سدیم زیادی هستن. از اونجا که نمک زیاد موجب پف کردن صورت می شه، پس پس از مصرف بیکن، ژامبون و دیگه گوشتای فراوری شده صورتتون پف می کنه.

هم اینکه این گوشتا شامل نیتریت هم هستن. نیتریت دلیل آسیب دیدن کلاژن و کسشانی پوست آدم می شه.
در آخر هم بگیم که گوشت فراوری شده می تونه با شکستن عناصری که موجب حفظ جوونی هستن، دلیل بروز پیری زودرس شه.

واسه پیشگیری از اثرات منفی این اجناس روی پوست صورت خود تا حد امکان از مصرف اونا دوری کنین و با احتمال خیلی کم سراغ این گوشتا برید.

آب‌میوه‌های صنعتی

آب‌میوه های صنعتی شامل قند زیادی هستن.

تقریبا همه آب‌میوه دوست دارن. مخصوصا اینکه همه تصور می کنیم که ضررش کمتر از نوشابه و ماءالشعیره. اما باید به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که آب‌میوه های صنعتی شامل قند زیادی هستن. این قند می تونه موجب شکسته شدن کلاژن پوست شده و اونو زبر و خشک کنه.

هم اینکه، آب‌میوه صنعتی فیبر هم در خود نداره و در نتیجه هیچ فایده ای واسه پوست شما نداره. جالبه بدونین شربت آبلمیو یا لیمونادهایی که در روزای گرم تابستون می خورین و از طعم اون حال می کنین، واسه پوستتون بسیار مضره.

شما می تونین سبزیجات و میوه ها رو به صورت اسموتی جفت و جور کرده و بخورین تا همه مواد معدنی و ویتامینایی که براتون به درد بخور هستن رو هم وارد بدن خود کنین. البته واسه دریافت ویتامینا و آنتی اکسیدانای به درد بخور بهتره میوه ها رو به صورت طبیعی استفاده کنین.

لبنیات

شیر گاو شامل هورمون هاییه که موجب تحریک غدد چربی می شه

اگه در نتیجه مصرف لبنیات جوش می زنید، این اطلاعات شاید براتون به درد بخور باشه. اول اینکه شیر گاو شامل هورمون هاییه که موجب تحریک غدد چربی می شه و در نتیجه، پوست زیادتر از اندازه طبیعی چرب می شه.
در آخر ممکنه بعضی پوستا به صورت جوش و اکنه به اون عکس العمل نشون بدن.

دوم، شیره هایی که امروز در فروشگاه ها عرضه می شن بیشتر کیفیت بسیار پایینی دارن. بعضی از دامداران گاوهای خود رو با ذرت و لوبیای سویا تغذیه می کنن. بخاطر این در روند پاستوریزه سازی، شیر آسیب می بینه و کیفیتش سقوط پیدا میکنه. همه این موارد، شرایطی رو واسه بروز اکنه در پوست ایجاد می کنن.

هم اینکه باید بدونین که ۷۵ درصد جمعیت جهان به لاکتوز حساسیت داره و ممکنه این آلرژی رو به صورت اکنه یا اگزما نشون بدن.

اگه فهمیدین که به شیر پاستوریزه گاو حساسیت دارین، شیر محلی یا شیر بز رو جانشین اون کنین.

غلات صبحونه

سریال صبحونه دلیل افزایش حساسیت پوست، بروز اکنه و خارش در پوست می شه.

مطلب دیگر :   چرا در زمستان پوست خشک و بد حالت می شود و چطور باید این مشکل را برطرف کرد؟

سریال یا غلاتی که به همراه شیر واسه صبحونه مصرف می شن هم واسه پوست ضرر دارن. بیشتر سریالای آماده که در فروشگاه ها عرضه می شن، به طور کامل طبیعی نیستن و عموما از موادی جفت و جور می شن که به اونا اصطلاحا «جانداران دستکاری‌شده ژنتیکی» می گن.

این مواد دلیل افزایش حساسیت پوست، بروز اکنه و خارش در پوست می شن.
هم اینکه مرحله ای موسوم به اکستروژن در ساخت و تولید سریال صبحونه هست که واسه بدن آدم مضر و سمیه. هم اینکه باید بدونین که این مواد شامل ویتامینای مصنوعی هستن که بدن نمی تونه از اونا بهره بگیره.

اگه به مصرف غلات صبحونه عادت کردین، دست‌کم گزینه هایی رو انتخاب کنین که کمتر از ۵ گرم شکر دارن. هم اینکه به اندازه پروتدین موجود در اونا هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین. مواد تشکیل دهنده سریالی دلخواه رو بخونین تا دست‌کم ۲ یا ۳ ماده مغذی در اون وجود داشته باشه.

کیک‌های برنجی

 

 

کیک‌های برنجی هم اینکه دلیل بروز اکنه و جوش در صورت می شن

شاید براتون عجیب باشه که غذای سالمی مثل برنج می تونه براتون مضر باشه. کیک‌های برنجی دلیل بروز چروک روی پوست آدم می شه.

هم اینکه روی کارکرد درست مغز هم تاثیر منفی داره.

هم اینکه، مصرف برنج زیاد موجب زیاد شدن وزن و چاقی موضعی می شه.

اگه برچسب مواد غذایی درج شده پشت پاکت بسته‌بندی کیکای برنجی که در فروشگاه ها عرضه می شن رو بخونین، متوجه میشین که این اجناس هیچ نوع ماده مغذی ندارن.

کیک‌های برنجی هم اینکه دلیل بروز اکنه و جوش در صورت می شن.

البته اگه کیک برنجی دوست دارین، نمونه هایی رو انتخاب کنین که شامل دانه کتون، جوونه گندم، گوشت بوقلمون، گوجه فرنگی یا دیگه سبزیجات به درد بخور باشه تا دست‌کم مواد مغذی سالمی مثل چربی‌های غیراشباع، کلسیم یا آهن به بدنتون برسه.

سوشی

مصرف سوشی دلیل بروز اکنه و پیری زودرس پوست می شه

سوشی این روزا در ایران هم رواج زیادی پیدا کرده، اما میدونید این غذای کره ای دلیل بروز اکنه و پیری زودرس پوست می شه؟

سوشی شامل مقدار زیادی نمکه؛ یکی از دشمنان اصلی سلامت که موجب کم‌آبی و تیره شدن پوست می شه.
لازمه بدونین غذاهای شور باعث جذب آب به وسیله سلولا می شه و در نتیجه صورت فرد پف کرده به‌نظر می رسه.

برنج هم شامل مقدار زیادی گلیسمیه که رطوبت و گردش آب در پوست خارجی رو متوقف می کنه و در نتیجه دلیل خشکی پوست و ظهور پیری زودرس می شه.

جولین مور اولین فردی بود که در اثر مصرف زیاد سوشی به پوست پیر و فرسوده اون «صورت سوشی» لقب دادن.

در صورت مصرف سوشی، پیشنهاد می کنیم حتما پس از اون آب زیادی بخورین، صورت خود رو ماساژ بدین، به اندازه کافی بخوابین. هم اینکه، واسه پیشگیری از تجمع مایعات در صورت، از کمپرس آب سرد استفاده کنین.