۴۰ نکته بسیار جالبی که احتمالا در مورد «اِما استون» نمی دانستید

۱- نام واقعی اون امیلی جین استون (Emily Jean Stone) است اما به دلیل این که شخصی به همین نام قبلاً در انجمن بازیگران سینما ثبت نام کرده بود امیلی مجبور شد که نام خود رو به اِما استون عوض کنه.

۲- قبل از انتخاب کردن اسم “اِما” واسه خود، استون میخواس که یکی از اسمای ریلی استون (Riley Stone) یا امیلی جی استون (Emily J. Stone) رو واسه خود انتخاب کنه.

۳- اون در شهر اسکاتس دَیل (Scottsdale) ایالت آریزونا به دنیا اومده و از سن ۱۱ سالگی در تئاتر فعالیت داشته.

۴- موهای اِما استون در واقع بلوند هستن اما جفت و جور کننده فیلم “سوپر بد” (Superbad)، جود آپاتو، از ایشون خواست که واسه اجرای نقش در این فیلم موهای خود رو به رنگ قرمز دربیاورد.

۵- اون قبلا واسه آدما به صورت مجانی سایت طراحی می کرد چون میخواس با این روش زبون اچ تی ام ال (HTML) یاد بگیره.

۶- استون قبلا تو یه خبرنامه آنلاین به نام نپتون (Neptune) واسه دختران نوجوون مطلب می نوشت.

۷- اون براساس تعالیم مارتین لوتر بزرگ شده.

۸- اِما واسه اولین بار در سن ۶ سالگی در فیلمی موزیکال با موضوع عید شکرگزاری به نام “کبابی واسه پِرکی وجود نداره” (No Turkey for Perky) به اجرای نقش پرداخت.

۹- اون به مدت ۷ سال از سیم کشی دندون (braces) استفاده می کرد.

۱۰- اولین شغل اون پختن غذای واسه سگا تو یه آشپزخانه مخصوص این کار بود.

۱۱- اون در دوران کودکی از اضطراب و ترس بیشتر از اندازه رنج می بره و این تجربه تلخ باعث شد که بعدا کتابی در این مورد با عنوان “من از اضطراب ام قوی تر هستم” (I Am Bigger Than My Anxiety) بنویسه.

۱۲- استون تا سن ۱۱ سالگی عادت داشت که انگشت شست خود رو بمکد.

۱۳- اِما در دوران دبیرستان یه پاورپوینت با عنوان “پروژه هالیوود” (Project Hollywood) جفت و جور کرد تا والدینش رو تشویق کنه که به اون اجازه بدن وارد حرفه بازیگری شه.
در این پاورپوینت آهنگ “هالیوود” با صدای مدونا (Madonna) پخش می شد.

۱۴- قبل از این که به معروفیت برسه تو یه سریال تلویزیونی به نام “در جستجوی خونواده پارتریج” (In Search of the Partridge Family) آهنگ معروف “هرزه” واسه “مردیث بروکس” (Meredith Brooks) رو اجرا کرد.

۱۵- اون به مدت ۲ سال در خونه درس می خواند.

۱۶- وقتی که ۱۲ ساله بود واسه اجرای نقش تو یه سریال تلویزیونی به نام “تموم اون” (All That) تست داد. از اون خواسته شد نقشی رو اجرا کنه و اون واسه تست، نقش یه دختر پیش آهنگ که نمی تونست کلمات رو هجی کنه و یه پرستار بچه تصرف شده رو بازی کرد.

۱۷- اون در فیلمای کم اهمیت تری مانند “مدیوم و مایکل در وسط” (Medium and Malcolm in the Middle) بازی کرده و در فیلم “زندگی زک و کودی در هتل” (The Suite Life of Zack and Cody) هم به جای یه سگ صحبت کرده.

۱۸- در دوران بچگی وقتی که داشت تمرین ژیمناستیک می کرد هر دو دستش شکست.

۱۹- اون صدای خود رو به جیغ کشیدن یه نوزاد از شکم درد تشبیه کرده.

۲۰- استون در سریال تلویزیونی ناموفقی به نام “بران” (Drive) همراه با ناتان فیلیون (Nathan Fillion) و تارین منینگ (Taryn Manning) حضور داشت که در سال ۲۰۰۷ تنها پس از ۴ قسمت پخش اون متوقف شد.

کمی بعد از اون استون در فیلم “سوپر بد” بازی کرد.

۲۱- به گفته خود اون اگه بازیگر نمی شد به روزنامه نگاری می پرداخت چون اون فکر میکنه که ” بازیگری و روزنامه نگاری مانند هم هستن از این نظر که شما در چشم مردم نگاه می کنین و روش زندگی اونا رو به نقد می کشید”.

۲۲- اون در دوران مدرسه زبون اشاره آمریکایی یاد گرفته و هنوزم قسمتایی از اونو به یاد داره.

۲۳- اِما یه بار همراه با وودی هارلسون همبازی خود در فیلم “زامبی لند” (Zombieland) به خونه سِر پل مک کارتی (Sir Paul McCartney) رفت و مک کارتی واسه اونا ساندویچ همبرگر همراه با سبزیجات درست کرد.

۲۴- استون و مادرش پاهای یه پرنده رو روی مچ دست خود تتو کردن چون آهنگ “بلک بِرد” (Blackbird) از گروه بیتلز (Beatles) آهنگ مورد علاقه اونا هستش.
واتسون نامه ای واسه پل مک کارتنی که شعر این آهنگ رو نوشته بود فرستاد و از اون خواست که طرح پای یه پرنده رو واسه ایشون بکشه. مک کارتنی هم در جواب ایشون همین کار رو کرد و طرح رو واسه واتسون پس فرستاد.

مطلب دیگر :   نگاهی به اکران های بهاره سینمای ایران؛ از «آشوب» تا «نهنگ عنبر ۲»

۲۵- اِما احترام زیادی واسه دیان کیتون (Diane Keaton)، لورن مایکلز (Lorne Michaels) و کامل هنکس (Tom Hanks) قائله طوری که یه بار در حضور اونا به گریه افتاد.

۲۶- اون واسه بازی در قسمت اول فیلم “قهرمانان” (Heroes) تست داد اما نقش ایشون به هیدن پَنِتیِر (Hayden Panettiere) داده شد.
اون بعد از رد شدن در این تست گفت که بدترین لحظه در زندگی هنری خود رو در اون زمان تجربه کرده  است.

۲۷- اِما در حال گفتگو با جفت و جور کنندگان فیلم “ارتفاعات کریمسون” (Crimson Peak) در ژانر وحشت به کارگردانی گیلرمو دل تورو (Guillermo del Toro) بود اما در آخر میا واسیکووسکا (Mia Wasikowska) واسه اجرای نقش در این فیلم انتخاب شد.

۲۸-  از استون خواسته شد که واسه بازی در فیلم “ایزی اَی” (Easy A) یه ویدیو کوتاه از خود گرفته و در اون کمی صحبت کنه.
ایشون ساعتا رو به ضبط ویدیوهای جور واجور اختصاص داد تا این که هم اتاقی واتسون از اون خواست که دیگه به این کار ادامه نده و یکی از فیلمایی که گرفته رو واسه کارگردان فیلم بفرستد.

۲۹- اون یه بار همراه با خواننده معروف “پرینس” (Prince) تو یه مهمانی ساز  “تمبورین” (tambourine) نواخت. قبل ار رفتن روی صحنه پای واتسون به خاطر شکستن لیوان شیشه ای زخمی شد و اون با پای خون آلود روی صحنه حضور یافت.

۳۰- سریال “غرور” (Huff) و کتاب “تیرهای سقف رو بالا بذارین نجاران” (Raise High the Roof Beam Carpenters) اثر جی دی سالینجر به ترتیب سریال و کتاب مورد علاقه اون هستن.

۳۱- استون بعد از اعتیاد به بازی “فارم وایل” (FarmVille) مجبور شد که صفحه فیسبوک خود رو حذف کنه.

۳۲- اون در صحنه ای از فیلم “ایزی اَی” دچار تنگی نفس شد طوری که واسه چند دقیقه از کپسول اکسیژن استفاده کرد.

۳۴- استون از دوستان نزدیک جنیفر لارنس (Jennifer Lawrence)، مارتا مک ایزاک (Martha MacIsaac) و شوگر لین بیرد (Sugar Lyn Beard) حساب می شه و معمولا اوقات بیکاری شون رو با هم در سفر یا در حال تماشای فیلم می گذرونن.

۳۵- صحنه مورد علاقه اون در فیلم “زامبی لند” صحنه ای بود که در اون بعد از ورود به یه فروشگاه به شکستن شیشه ها و تخریب وسایل درون اون می پردازه.

۳۶- فیلم “لا لا لند” (La La Land) اولین فیلمی نیس که استون در اون آواز می خواند. اون قبلا هم در فیلم “خرگوش خونگی” (The House Bunny) آهنگ ” من پسرها رو می شناسم” (I Know What Boys Like) و در فیلم “ایزی اَی” هم آهنگ “بزنم به تخته” (Knock On Wood) رو اجرا کرده.

۳۷- اون اولین حضور خود در تئاتر برادوی (Broadway) رو با اجرای نقش در بازسازی فیلم “کاباره” (Cabaret) از اواخر سال ۲۰۱۴ تا اوایل سال ۲۰۱۵ تجربه کرد.

۳۸- اِما استون و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) تا حالا در ۳ فیلم با هم همبازی بودن: فیلمای “دیوونه وار، احمقانه، عاشقانه” (Crazy, Stupid, Love)، “جوخه گانگستر” (Gangster Squad)، و “لا لا لند”. این دو قرار بود در فیلم “فوکوس” (Focus) هم با هم همبازی شن که نقشای این فیلم در آخر به ویل اسمیت (Will Smith) و مارگوت روبی (Margot Robbie) واگذار شد.

۳۹- به نظر استون بهترین نصیحتی که تا حالا به اون شده اینطوریه: ” با خودت عمیقاً روراست باش و واسه نشون دادن واقعیت داخلی خودت سخت تلاش کن”.

۴۰- اون میگه که حضور مادربزرگ متوفایش که هیچوقت موفق به دیدن اون نشده رو در خونه خود حس می کنه.